Nieuwe online acquisitietraining, juist voor nu
We hebben een speciale online telefonische acquisitietraining ontwikkeld, omdat trainingen in persona nu, door de coronacrisis, niet mogelijk zijn. Daarbij maken we gebruik van alle moderne communicatietechnieken die voorhanden zijn, zodat de training toch persoonlijk, individueel en effectief is. Voor meer succes, juist nu we dat zo hard nodig hebben.
Door René Bekink
Accountmanagers zien geen klanten meer
Met het land in lockdown en social distancing actief is het nu voor accountmanagers onmogelijk om klanten en prospects te bezoeken. Dat kan een ernstige belemmering zijn voor je commerciële activiteiten. Veel accountmanagers kunnen nu alleen telefonisch hun klanten en prospects benaderen. Dat vraagt natuurlijk om een heel andere verkooptechniek dan de persoonlijke benadering.
Daardoor is het bijna onvermijdelijk dat ze minder succesvol zijn dan normaal, en dat maakt telefonische acquisitie ook meteen minder leuk. Tijd voor een spoedtraining telefonische acquisitie, maar wel op de persoon en de organisatie toegesneden.
De online telefonische acquisitietraining
Wij geloven niet zo in het zoveel mogelijk spuien van kennis en dan maar afwachten wat er overkomt. Deze training bestaat uit een hele praktische aanpak, gebaseerd op meer dan veertig jaar praktijkervaring met telefonische acquisitie in de business to business (b2b) sector. Dit zijn de onderdelen:
- Bepalen van de doelgroep, samenstellen targetbestand (waar nodig zorgen we voor adressen van prospects).
- Bepalen van een onderscheidende propositie met bijbehorende gespreksdoorloop.
- Uitwerken van argumentatie voor allerlei situaties.
- Trainingssessie via video conference om de specifieke technieken van telefonische acquisitie te trainen.
- En dan aan de slag!
Aan de hand van gespreksopnamen verbeteren we, samen met iedere accountmanager, de gesprekstechniek. Persoonlijk en individueel.
Later volgt een ‘terugkomdag’, waarbij we samen kijken of de doelstellingen gehaald worden en de propositie goed aanslaat. Samen werken we dan eventuele verbeteringen uit.
Persoonlijk, maar we steken elkaar niet aan
Voor onze en andermans gezondheid kunnen we niet bij elkaar zitten, maar het wordt toch een persoonlijke training. We maken gebruik van moderne media, zoals video conference. Daarnaast maken we gespreksopnames, zodat we iedere deelnemer persoonlijk kunnen begeleiden en verbeteren. Training zoals dat kan en moet in de anderhalvemetersamenleving.
Wat zijn jouw doelen?
De Covid-19 pandemie, een tijd hebben we gedacht dat we hier ‘even doorheen moeten’. Als we reëel zijn weten we nu (ik schrijf oktober 2020) dat dit tot ver in 2021 gaat duren. Wat wil je bereiken in de komende maanden coronacrisis? En hoe snel wil je jouw sales weer up and running hebben nu, en na de coronacrisis? En hoe zorg je dat jouw salesprofessionals weer plezier in hun werk hebben? Met meer dan veertig jaar ervaring in b2b sales en training hebben we vast wel een paar goede ideeën voor je.
Laten we eens van gedachten wisselen. Online, dat wel natuurlijk.
Foto Julia M. Cameron
Laten we van elkaar leren
Heb je vragen, aanvullingen, suggesties of opmerkingen bij dit artikel? Reageer dan hieronder. Behalve jijzelf, hebben ook anderen daar weer baat bij. Zo helpen we elkaar beter te worden. Ook als je meer wilt weten over een ander sales-onderwerp hoor ik het graag; dan heb ik weer een mooi onderwerp om over te schrijven.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!