Social selling

LinkedIn is tegenwoordig dé plek voor bedrijven om hun B2B-leadgenaratie naar een hoger niveau te tillen. Het is de plek waar bedrijven hun zakelijke netwerk uitbreiden, relaties opbouwen en vooral: échte verbinding maken. En die verbinding is de sleutel tot succes!

LinkedIn is een krachtig verkoopkanaal, maar zonder een gerichte aanpak blijft dat potentieel vaak onbenut. Ons Social Selling proces helpt je om strategisch connecties te maken en te benutten, met meer omzet en langdurige zakelijke relaties als resultaat.

 

De 3 succesfactoren van Social Selling:

1. LinkedIn Netwerkgroei

LinkedIn biedt ongekende kansen om direct in contact te komen met beslissers in jouw markt. Maar, simpelweg connecties maken zonder een doordachte aanpak levert je zelden waardevolle relaties op. Je bent er niet voor iedereen, toch?

Stap één is daarom: jouw doelgroep grondig analyseren. We stellen vragen als: Wie zijn de échte beslissers in jouw markt? Wat zijn hun grootste uitdagingen? En hoe lever jij waarde en/of een oplossing voor hun probleem?

Op basis van deze inzichten maken we connecties die daadwerkelijk waardevol zijn. Geen willekeurige connectieverzoeken, maar strategisch gekozen professionals waarmee je een betekenisvolle, zakelijke relatie kunt opbouwen.

Kwaliteit boven kwantiteit is ons motto én de sleutel tot het bouwen van een netwerk dat op de lange termijn bijdraagt aan je zakelijke succes.

Zo laten wij jouw netwerk groeien

Verkenning

We verkennen jouw doelgroep en selecteren beslissers en professionals die waardevol zijn voor jouw bedrijf.

Verbinding

Tijd om te verbinden! Dit doen we door gepersonaliseerde connectieverzoeken te sturen die de interesse bij jouw doelgroep aanwakkeren.

Versterking

Leuk, de nieuwe connecties stromen binnen! Vanaf dat moment gaan we de interactie aan en bouwen stap voor stap waardevolle relaties op.

Zo bouw je een impactvol netwerk in 3 stappen! Een netwerk met oprechte interesse in jouw aanbod én de potentie om samen te werken.

LEES MINDERLEES MEER

2. Impactvolle contentmarketing

Zo word je een autoriteit in jouw netwerk

Een groeiend LinkedIn-netwerk is waardevol, maar pas krachtig met de juiste content. Het draait er namelijk om dat je consistent zichtbaar bent met inspirerende én verbindende content. We ontwikkelen daarvoor een strategie waarmee we vertrouwen opbouwen en jou als autoriteit en go-to visionair neerzetten.

Natuurlijk wil jij je product of dienst promoten, maar contentmarketing gaat verder dan dat. Wil je verkopen? Dan moet je eerst verbinding maken! Dit doe je door jouw doelgroep echt te begrijpen en in te spelen op hun diepere uitdagingen en behoeften. Of het nu gaat om waardevolle inzichten, praktische tips of inspirerende klantverhalen, jouw content wordt de sleutel tot succes.

De 3 succesfactoren van onze contentstrategie

Waarde/Verrijking

We creëren content die perfect aansluit bij de uitdagingen en behoeften van jouw doelgroep. Dit betekent dat je waarde levert en dat je jouw doelgroep inspireert, motiveert en raakt. Ofwel, content waarmee je impact maakt.

Consistentie/Vertrouwen:

Door consistent zichtbaarheid te zijn, blijf je niet alleen top-of-mind bij je doelgroep, maar bouw je ook vertrouwen en autoriteit op. Je netwerk gaat je herkennen en ziet dat je anderen helpt met jouw expertise. We creëren daarom een constante stroom aan content, zodat jij altijd zichtbaar bent.

Expertise/Vakmanschap:

Jouw content moet uitstralen dat jij expert bent in jouw vakgebied. Door je kennis te delen, vergroot je je betrouwbaarheid en word je de go-to persoon voor advies en oplossingen. We creëren daarom niet alleen promotionele content, maar juist ook inhoudelijke content die jouw vakmanschap onderstreept.

Met deze 3 succesfactoren word je een autoriteit in je netwerk, wat leidt tot sterke zakelijke relaties, meer klantbinding en uiteindelijk hogere conversies.

LEES MINDERLEES MEER

3. Doelgerichte outreach

Je hebt een groeiend netwerk en bent autoriteit in jouw vakgebied! Maar uiteindelijk wil je natuurlijk leads en afspraken in je agenda. Daar begint het echte werk! We activeren daarom jouw netwerk en zetten connecties om in zakelijke kansen. Dit doen we middels persoonlijke interacties op LinkedIn en B2B-telemarketing.

Ons team volgt de interacties binnen jouw netwerk nauwlettend op. Door te kijken naar wie reageert op je content en interesse toont in jouw berichten, identificeren we potentiële leads. Vervolgens nemen we doelgerichte acties om deze signalen om te zetten in oprechte gesprekken en uiteindelijk in afspraken.

Zo activeren we jouw netwerk

Opvolging/Signalering

We signaleren en analyseren de reacties en betrokkenheid van jouw netwerk. Vervolgens sturen we persoonlijke berichten die inspelen op de interesses en behoeften van je doelgroep of we volgen ze telefonisch op. Alle gesprekken zijn altijd afgestemd op de fase van de klantreis.

Sales

Is er verbinding? Dan gaan we een stap verder en zetten we de waardevolle interacties om in concrete afspraken. Door in te spelen op de specifieke behoeften van je prospects, zorgen we ervoor dat ze geïnteresseerd zijn in een vervolggesprek. Concreet: een afspraak in jouw agenda!

Nurturing/Sterken

Niet elke connectie is direct klaar om zaken te doen, dat is heel normaal. Dit betekent niet dat je het daarbij moet laten, integendeel. Wij houden de relatie warm door regelmatig contact op te nemen. In combinatie met contentmarketing, zorgen we er zo voor dat je zichtbaar blijft en bent, precies op het moment dat ze klaar zijn voor de volgende stap.

Met deze doelgerichte aanpak wordt jouw netwerk actief benut en draagt elke interactie bij aan het creëren van waardevolle relaties en zakelijke kansen.

Waarom kiezen voor Provite?

Provite heeft ruim 45 jaar ervaring in het opbouwen en onderhouden van zakelijke relaties die leiden tot meetbare resultaten. Onze Social Selling aanpak is volledig geïntegreerd en richt zich niet alleen op netwerkgroei, maar ook op het activeren van dat netwerk. Door je LinkedIn-profiel te optimaliseren, een contentstrategie te ontwikkelen en je netwerk op het juiste moment te activeren, zorgen wij ervoor dat je daadwerkelijk de vruchten plukt van je LinkedIn-connecties.

Wil je weten hoe Provite jouw Social Selling strategie kan versterken? Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe je jouw netwerk omzet in waardevolle resultaten.

LEES MINDERLEES MEER

DE EERSTE STAP NAAR NEW BUSINESS…

Is een gesprek. Online of op locatie. U vertelt over wat u wilt bereiken, uw doelgroepen, uw prachtige product en / of dienst. Wij leggen er onze meer dan 45 jarige ervaring tegenaan en bespreken een strategie. B2B Telemarketing als onderdeel van leadgeneratie biedt immers ongekende mogelijkheden. Laten we het samen ontdekken!

Meer weten? Neem contact op met Tom +31 70 3134444.

WERK MET PLEZIER EN PLEZIER WORDT JE WERK

Wendela Gruppen | Hoofd feestjes en partijen

Condities en investering

Wij werken heel graag voor opdrachtgevers waarbij wij een goed gevoel hebben en waarvan wij denken dat wij ook succesvol kunnen zijn. Denken wij dat een organisatie, een product / dienst of een doelgroep minder goed bij ons past, zullen wij dit ook melden. Er zijn vast partijen of methoden te vinden die dan beter passen. Wij gaan altijd met een potentiële opdrachtgever in gesprek en op basis daarvan werken wij een voorstel uit.

Pilotperiode

Wij werken graag voor klanten die – als de resultaten goed zijn- er ook voor de langere termijn in staan.
Natuurlijk moet een samenwerking eerst getest worden, dus starten we altijd met een pilotperiode van zes maanden. Binnen die pilotperiode gaan wij er alles aan doen om samen met jullie de resultaten te optimaliseren. Na drie maanden is er altijd een escape als de resultaten -ondanks dat we aan alle knoppen draaien- achter blijven bij de gestelde KPI’s.

Na die zes maanden gaan we in gesprek over de continuatie. Dat zal dan in principe voor onbepaalde tijd zijn met een opzegtermijn van één of twee maanden. Laatste is afhankelijk van aantal uur per maand.

API’s

Wij werken met een speciale LinkedIn outreach tool. Al deze tooling kan dmv API’s aan elkaar of aan jullie CRM gekoppeld worden. Daar is ook inspanning van de kant van onze opdrachtgever voor nodig.

Investering

Opstart & Onboarding € 1.250 eenmalig.
Brainstorm sessie, inrichten en uitdenken flow, propositie sessie en uitwerking outreach document.
Inrichten project, opbouwen datalists, inrichten gesprek flows, inrichten / synchroniseren agenda’s. Opstellen contentkalender

Outreach & Content € 3.000 per maand.

Telefonische Opvolging & nurturing € 3.250 per maand.

Condities

Wij werken op basis van inspanningsverplichting, geen resultaat verplichting.

Al onze tarieven zijn exclusief 21% BTW.
Facturatie gebeurt als volgt: Voorbereiding vooruit. Daarna facturering per maand. Facturatie vindt plaats op basis van daadwerkelijk gemaakte uren.
De betaaltermijn van onze facturen is 14 dagen.

Op al onze offertes, overeenkomsten leveringen en transacties zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing.

NCNP / Shared risk / Commissie basis

Wij werken nooit op commissie basis (beloning per sale). Daar hoef je ons dus ook echt niet voor te benaderen. Ook niet als je denkt dat jouw product / dienst een uitzondering is of al je vindt dat je een enorme hoge beloning geeft.

Wij maken af en toe wel een uitzondering om (deels) beloond te worden per afspraak / lead.
Maar dat is alleen in markten waar wij ons comfortabel in voelen, waar onze expertise ligt. Verder zijn er nog een aantal condities op het gebied van pilot, volume etc.

Onze diensten Wat kunnen we voor u doen?

B2B Telemarketing

Lead- & Demand Generation

Social Selling

International Business Development

Training & Coaching


B2B Telemarketing

Telemarketing is nog steeds één van de meest effectieve middelen om contacten te leggen, uit te bouwen en te onderhouden met uw zakelijke prospects en relaties. Maar alleen indien uitgevoerd door Senior (in leeftijd, ervaring en tone-of-voice) specialisten, die dit oprecht een leuk vak vinden, die scriptloos weten te interesseren zonder te irriteren en die de balans tussen korte termijn resultaat en lange termijn belangen goed weten in te schatten.

Provite is sinds 1977 actief in b2b telemarketing. We zijn daarmee het eerste Nederlandse b2b telemarketingbureau. Wij waren de eerste die als extern bureau afspraken gingen maken voor accountmanagers (die noemden we toen nog vertegenwoordigers). In de afgelopen bijna 50 jaar hebben we misschien wel duizenden organisaties, ondersteund bij hun business development. Hierdoor vindt u in ons de meest ervaren groeimotor van Nederland.

B2B (business to business) telemarketing is een breed vakgebied. Al onze activiteiten ondersteunen uw sales, uw acquisitie en business development en moeten uiteindelijk leiden tot meer relaties, meer omzet en meer nieuwe klanten. Als callcenter leggen en onderhouden wij het contact met uw prospects, relaties en oud-klanten.

Sales/verkoop start immers altijd met een relatie. Ons belangrijkste hulpmiddel daarbij is de telefoon, waarmee we een persoonlijk contact opbouwen met uw klanten. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat sales persoonlijk moet zijn. Alleen op die manier kun je een duurzame klantrelatie opbouwen.

Nu de klantrelatie steeds belangrijker wordt, speelt social selling als verkooptechniek een steeds grotere rol. In het b2b segment is LinkedIn daarbij het belangrijkste medium om relaties te leggen en te onderhouden en het delen van content. Belangrijk is dat offline en online naadloos geïntegreerd zijn in een omnichannel strategie. Daarnaast leent LinkedIn zich goed om een doelgroep samen te stellen.

Hoe nuttig social selling als salesinstrument ook is, uiteindelijk blijft persoonlijk contact met uw klant doorslaggevend om op een onderscheidende manier een klantrelatie opbouwen.

Leadnurturing

Gedurende langere tijd contact houden met een prospect / potentiële klant, totdat hij klaar is voor een volgende stap in het koopproces: de afspraak! De voordelen hiervan zijn:

  • Geen verlies van leads door efficiënte opvolging.
  • Sales krijgt alleen gekwalificeerde leads / afspraken.
  • Hogere conversie op afspraken.
  • Meer omzet bij gelijk aantal prospects (geen verbranding)

Waarom b2b telemarketing uitbesteden?

Dat b2b telemarketing een belangrijke rol speelt in het totale salesproces, daar zijn de meeste ondernemers het wel over eens. Maar als telefonische acquisitie zo’n belangrijk salesinstrument is, waarom zou je het dan uitbesteden? Wij onderscheiden 8 redenen om telemarketing uit te besteden. Dit zijn enkele van de belangrijkste:

Externe deskundigheid

Telefoonmarketing en telefonische acquisitie zijn een bijzondere vorm van sales, totaal afwijkend van persoonlijke verkoop. Het meest opvallende kenmerk is de beperkte gesprekstijd die je aan de telefoon hebt. Wanneer het telefoongesprek het eerste contact met de klant is, spreek je over cold calling. Dat is helemaal een vak apart. Met meer dan 45 jaar ervaring in b2b telemarketing vindt u nergens zoveel deskundigheid op dit gebied als bij ons. Wij weten wat haalbaar, kansrijk of juist moeilijk realiseerbaar is. Wij helpen u om van telemarketing een succesvol salesinstrument te maken (en vertellen u ook wat niet kan).

 

Flexibele schil

De kans is groot dat de behoefte aan salespower van uw bedrijf door de jaren heen varieert. Soms wilt u extra salespower inzetten bijvoorbeeld. Daarnaast: telefonische acquisitie wordt door veel mensen niet als ‘leuk’ ervaren. Tijdelijk goede salesprofessionals aannemen, die ook nog met veel plezier en succes de telefoon oppakken, is echter moeilijk; vindt die maar eens in een overspannen arbeidsmarkt.

Priorisering

Uw eigen accountmanagers zijn de grote deskundigen. Zij weten alles over uw producten of diensten. Aan tafel bij klanten leveren zij het meeste voor u op. Maar zes, misschien wel 10 keer bellen om een bezoekafspraak met een prospect te maken, is dat een nuttige tijdbesteding voor hen? Dat kunt u beter uitbesteden. (En laten we eerlijk zijn: ze zijn er niet echt goed in en ze vinden het ook niet leuk.)

 

DE EERSTE STAP NAAR NEW BUSINESS…

Is een gesprek. Online of op locatie. U vertelt over wat u wilt bereiken, uw doelgroepen, uw prachtige product en / of dienst. Wij leggen er onze meer dan 45 jarige ervaring tegenaan en bespreken een strategie. B2B Telemarketing als onderdeel van leadgeneratie biedt immers ongekende mogelijkheden. Laten we het samen ontdekken!

Meer weten? Neem contact op met Margot +31 70 3134444.

Doelen van b2b telemarketing

Waar kunt u tele marketing allemaal voor inzetten om uw commerciële doelen te realiseren? We geven een paar suggesties:

  • Lead generation. We zorgen dat u aan nieuwe leads komt om zo uw klantenbestand uit te breiden.
  • Afspraken maken voor uw accountmanagers. Zo zorgen we ervoor dat hun agenda lekker vol komt, inclusief new business afspraken.
  • Relatiebeheer en nurturing. Wij onderhouden het contact met uw slapende en potentiële klanten. Zodra er serieuze interesse is brengen we hen in contact met uw accountmanagers. Zo zorgen wij ervoor dat uw prospects de customer journey doorstromen.
  • Cross- en upselling. Misschien zijn er voor uw klanten nog andere producten of diensten interessant, maar kopen ze die elders. Wij zorgen voor klantoptimalisatie.
  • Win back acties. Waarom kopen voormalige klanten niet meer bij u? Wij benaderen hen en activeren ze weer als klant.
  • Heeft u een evenement of beurs? Persoonlijk benaderen doet wonderen, maar geeft veel extra werk. Doen we graag voor u.
  • Een nieuwe markt voor u veroveren, ook in het buitenland? Dat vraagt veel extra inspanning en daar moet u de mensen maar voor hebben. Uitbesteden is de oplossing; dan belast u uw eigen salesorganisatie niet.

Wat mag u van een b2b telemarketingbureau verwachten?

Als goed telemarketingbureau ondersteunen we uw sales alsof we onderdeel van uw bedrijf zijn, of beter zelfs! Wij zijn uw enthousiaste en passionele partner in salesondersteuning en flexibele schil. We zetten ervaren en seniore mensen in, die op een beschaafde en volwassen manier uw leads benaderen. En we zijn niet uit op eenmalige korte termijn succesjes, maar willen uw bedrijfsimago langdurig versterken.

Uitzonderlijke verkoopstrategie

Geen goed verkoopgesprek zonder een goede verkoopstrategie. Wanneer je, zoals wij, in de loop van 45 jaar duizenden bedrijven hebt ondersteund, weet je wat commercieel werkt. We hebben bijgedragen aan het salessucces van bedrijven uit zo goed als iedere branche en van groot tot kleiner. Door ons in te schakelen beschikt u over een brede deskundigheid die u nergens anders vindt. Met als eindresultaat: de meest succesvolle verkoopstrategie haalbaar.

DATA IS KEY!
GOEDE DATA EN CONTINU ANALYSES KUNNEN CONVERSIES STERK VERBETEREN

Steven van Kampen | project & data specialist

Koude en warme acquisitie

Over koude acquisitie is door velen al van alles beweerd; ‘cold calling is dead’ is een veelgehoorde kreet. Eén ding staat vast: met ieder van uw klanten bent u ooit begonnen met een eerste, ‘koude’ contact. En dan is een persoonlijk gesprek toch een stuk warmer dan een met software gegenereerde benadering.

Dat wil niet zeggen dat we geen LinkedIn of e-mail gebruiken en we geloven ook in het delen van goede content. We zijn heel positief over het opvolgen van online-, beurs- en evenementleads en we praten ook graag met uw bestaande en voormalige relaties. Of ons eerste contact met uw lead nu koud of warm is, na ons gesprek is het warmer!

Het voordeel van senioriteit

Laten we beginnen met onze mensen, de ruggengraat van ons bedrijf. Het zijn seniore mensen, zowel qua leeftijd als ervaring. De meesten komen uit het bedrijfsleven en hebben daar een volwassen functie bekleed. We hebben nogal wat oud-ondernemers in onze gelederen, maar ook een paar mensen uit overheidsfuncties. Ze hebben in allerlei branches gewerkt, zodat we altijd geschikte mensen voor uw sector kunnen inzetten.

Deze mensen kunnen zelfstandig een volwassen, zakelijke dialoog met iemand voeren, ook op C-level,  zonder een script te hoeven voorlezen. Ze peilen de behoefte bij de prospect en slaan de brug naar uw oplossingen. Daarbij onderscheiden zij de interessante prospects van de oninteressante. En ze laten een positieve indruk achter, wat er ook uit het contact voortkomt.

Wij maken kwalitatieve afspraken

Onze absolute specialiteit is het maken van kwalitatieve afspraken: commercieel kansrijke afspraken voor uw accountmanagers. We weten dat het bezoeken van een klant een duur verkoopmiddel is, dus we zorgen voor goede afspraken, niet alleen maar zoveel mogelijk.

Wat een goede afspraak is bepaalt u. Als u bijvoorbeeld een afspraak wilt met iedere directeur productie van een voedingsmiddelenproducent in Nederland, dan is dat onze richtlijn. Door ons na afloop van het klantbezoek feedback te geven over iedere afspraak kunnen we de kwaliteit steeds verder verbeteren.

Doorzettingsvermogen: nurturen

Wanneer we alleen afspraken maken wanneer die commercieel kansrijk zijn, vallen er vanzelfsprekend leads af. Dat wil niet zeggen dat die contacten verloren moeite waren. Door het contact te onderhouden met die leads die nú niet interessant zijn volgen we de ontwikkeling bij die bedrijven. Door regelmatig contact op te nemen met de beslisser bij dat bedrijf verstevigen we de band met uw bedrijf.

Zodra die prospect ‘rijp’ is voor de volgende stap, staan wij (en u) vooraan. Dit proces van de lange adem noemen we nurturen. We hebben de technieken in huis om te zorgen dat we op de goede momenten contact hebben. En op de lange duur zijn we daardoor steeds succesvoller voor u.

Condities en investering

Wij werken heel graag voor opdrachtgevers waarbij wij een goed gevoel hebben en waarvan wij denken dat wij ook succesvol kunnen zijn. Denken wij dat een organisatie, een product / dienst of een doelgroep minder goed bij ons past (of kunnen wij geen passende marktbewerkers koppelen), zullen wij dit ook melden. Er zijn vast partijen of methoden te vinden die dan beter passen.

We moeten realistisch zijn: telefonische outreach is een methode met heel, heel veel voordelen, maar is een relatief kostbare methode. Maar is de gemiddelde klantwaarde van een aanstaande klant € 10.000 of meer op jaarbasis,  één van de meest effectieve methodes. Natuurlijk is dit ook weer afhankelijk van de Customer Lifetime Value, want als een klant gemiddeld 7 jaar klant blijft, kan de gemiddelde klantwaarde weer lager zijn. Maar wij hebben een handige tool ontwikkeld waarmee we dit kunnen uitrekenen en beoordelen.

Wij gaan altijd met een potentiële opdrachtgever in gesprek en op basis daarvan werken wij een voorstel uit.

Pilotperiode

Voor onze B2B telemarketing activiteiten zijn wij op zoek naar klanten die – als de resultaten goed zijn- er ook voor de langere termijn in staan.
Natuurlijk moet een samenwerking eerst getest worden, dus starten we altijd met een pilotperiode van zes maanden. Een acquisitie traject moet natuurlijk wel even de tijd hebben om tot volle bloei te komen. Binnen die pilotperiode gaan wij er alles aan doen om samen met jullie de resultaten te optimaliseren. Binnen de zes maanden zit altijd een escape na drie maanden als de resultaten -ondanks dat we aan alle knoppen draaien- achter blijven bij de gestelde KPI’s.

Na die zes maanden gaan we in gesprek over de continuatie. Dat zal dan in principe voor onbepaalde tijd zijn met een opzegtermijn van één of twee maanden. Laatste is afhankelijk van aantal uur per maand.

Projecten

In enkele gevallen doen wij ook projecten voor bepaalde tijd. Om de opstartkosten rendabel te maken, moet er wel enig volume in zitten.

Samenwerkingsvorm

Iedere opdrachtgever krijgt altijd een vast dedicated team bestaande uit minstens 2 Sr. Business Developers. Dit zorgt ervoor dat de kennis intern gewaarborgd blijft, zorgt voor een gezonde competitiviteit en dat zij samen kunnen sparren. Een van hen fungeert als Project Lead.
Zij worden ondersteund door de twee floorcoaches, de trainer, Quality Management, data en project ondersteuning en de Operationeel manager.

Om voldoende ruimte voor spreiding en callbacks / nurturing te genereren is een traject minimaal 85 uur per maand. Dit zijn uren dat de business developers daadwerkelijk bezig zijn met het project. Tussentijds pauzeren is in principe niet mogelijk en ook zeker niet aan te raden ivm planning en callback opvolging.

Rapportages, Monitoring en Dashboard

Als onze positieve gesprekken (leads, afspraken, offertes etc.) worden nageluisterd door QM en naar jullie verzonden indien goed bevonden. De coaches luisteren daarnaast steekproefsgewijs ook gesprekken na. Momenteel testen wij een AI tool hiervoor. Wij kunnen samen met jullie gesprekken beluisteren, wij stellen ze echter niet beschikbaar voor downloads etc.

Iedere relatie krijgt een eigen dashboard waarin het verloop van het traject en de pipeline inzichtelijk is.
Daarnaast krijgt iedereen toegang tot diverse rapportages. Periodiek wordt er een voortgang overleg ingepland met de business developers.

API’s

Wij werken met de software van Steam, dit is een callcenter pakket. Voor Social Selling werken wij met een speciale LinkedIn outreach tool. Voor websitebezoekers herkenning werken wij met SalesFeed.

Al deze tooling kan dmv API’s aan elkaar of aan jullie CRM gekoppeld worden. Daar is ook inspanning van de kant van onze opdrachtgever voor nodig.

Investering

Opstart & Onboarding € 1.750 eenmalig
Brainstorm sessie, inrichten en uitdenken workflow, propositie sessie en uitwerking outreach document.
Project sessie, inrichten project, opbouwen en uploaden data, instellen nummer herkenning, inrichten fulfilment, inrichten / synchroniseren agenda’s. Basis adresbestand. Inrichten dashboard en rapportages.

Business Development € 55 – € 65 per uur *
*Afhankelijk van aantal uur per maand

Project management € 550 per maand
Quality management, begeleiding en aansturing business developers, beoordelen en optimaliseren resultaten. Voortgang en meeluister sessies.

Condities

Wij werken op basis van inspanningsverplichting, geen resultaat verplichting.

Al onze tarieven zijn exclusief 21% BTW. Facturatie gebeurt als volgt: Voorbereiding vooruit. Daarna facturering per maand. Facturatie vindt plaats op basis van daadwerkelijk gemaakte uren. De betaaltermijn van onze facturen is 14 dagen.

Op al onze offertes, overeenkomsten leveringen en transacties zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing.

NCNP / Shared risk / Commissie basis

Wij werken nooit op commissie basis (beloning per sale). Daar hoef je ons dus ook echt niet voor te benaderen. Ook niet als je denkt dat jouw product / dienst een uitzondering is of al je vindt dat je een enorme hoge beloning geeft.

Wij maken af en toe wel een uitzondering om (deels) beloond te worden per afspraak / lead.
Maar dat is alleen in markten waar wij ons comfortabel in voelen, waar onze expertise ligt. Verder zijn er nog een aantal condities op het gebied van pilot, volume etc.

Onze diensten Wat kunnen we voor u doen?

B2B Telemarketing

Lead- & Demand Generation

Social Selling

International Business Development

Training & Coaching


Training & Coaching

Wij geloven in leren maar vooral in inspireren en motiveren.
Wij geloven in theorie maar vooral in praktijk, zelf doen en coachen.
Wij geloven in training maar vooral in trajecten waarbij blijvend resultaat en verandering centraal staat.

Wij geloven in coaches en trainers afkomstig uit de praktijk, uit onze praktijk.

Onze liefde voor dit prachtige vak en meer dan 45 jaar ervaring met (telefonische) acquisitie en communicatie,  door vertaald naar oplossingen die u helpen plezierigere gesprekken te voeren, met aantoonbaar meer commercieel resultaat.

Doordat alle trainingen een groot praktijkgedeelte hebben, boekt u al resultaat tijdens de training.
Door de terugkomsessies is dit resultaat ook blijvend.

Maatwerktrainingen: uw organisatie staat centraal

Wij geloven niet zo in standaard sales trainingen. In het b2b segment zijn de branches zo verschillend, dat ieder bedrijf zijn eigen aanpak behoeft. Wat is eigenlijk uw doelstelling met een verkoopcursus?:

  • Meer nieuwe klanten vinden;
  • Meer cross selling realiseren;
  • Een hogere conversie van salesgesprekken en offertes;
  • Een efficiëntere verkooporganisatie;
  • Een hogere retentie (klantwaarde, vervolgorders);
  • Een groter marktaandeel?

Het is duidelijk: met sales training kunnen vele doelen gerealiseerd worden. Wij brengen samen met u in kaart waar verkooptraining kan bijdragen aan de groei van uw bedrijf. Voorafgaand aan de training sturen wij daarom aan de leidinggevenden en de deelnemers aan de training een intakeformulier. Aan de hand van het ingevulde formulier stellen wij met u de trainingsonderwerpen op maat samen. Zo weten we zeker dat wij op één lijn zitten wat betreft de doelstelling en expliciete inhoud van de training.

Sales training en coaching

Al te vaak zien wij dat bij verkooptrainingen de deelnemers in korte tijd worden volgestopt met theoretische kennis en informatie over nieuwe vaardigheden. Wij geloven in leren, maar vooral in inspireren en motiveren. Natuurlijk doceren wij theorie, maar we gaan vooral samen met uw mensen aan de slag: coaching on the job! We laten direct zien hoe je de theorie in de praktijk toepast. Daarbij staan verandering en blijvend resultaat centraal. Dit alles bereiken we alleen met zeer ervaren coaches en trainers.

In een training beginnen we eerst met een theoriedag. Wat is de huidige praktijk? Waar zijn de tekortkomingen? Wat kunnen we verbeteren? Door middel van rollenspelen brengen we de theorie direct in de praktijk en verbeteren we verder.

In het vervolgtraject gaan we echt oefenen tijdens het praktijkgedeelte. Onder begeleiding van de trainer gaan we daadwerkelijk uw prospects en klanten benaderen en de theorie in praktijk brengen. Dus echt contact met uw prospects en relaties, gebaseerd op de voorbereidende sessie. De gesprekken worden tussendoor continu geëvalueerd en van feedback voorzien.

HOPE is not a strategy. Luck is not a factor. Fear is not an option.

Joffrey | Floorcoach & Sr. Business Developer

Waar kunnen we een training op richten?

Telesales voor directe omzet

Als het orderbedrag geen vertegenwoordigersbezoek rechtvaardigt, is b2b telesales of b2b telemarketing de oplossing. Met onze sales training voor de binnendienst zorgen we dat ook prospects die geen persoonlijk contact hebben met uw sales een warme band krijgen met uw bedrijf. Door training van uw binnendienst bereiken we dat de relatieve verkoopkosten over uw omzet verminderen.

Telearketing voor new business

Telemarketing is een uitstekende techniek om de markt te verkennen en nieuwe klanten te vinden. Ook bestaande klanten kunnen met telemarketing prima benaderd worden voor cross selling en retentie. Met onze gerichte salestraining helpen we uw salesorganisatie systematisch uw markt in kaart te brengen en nieuwe klanten te vinden. Daarnaast zorgen we dat uw bestaande klanten meer waarde voor het bedrijf opleveren. Een dergelijke training zorgt ervoor dat uw bedrijf sneller groeit.

Afspraken maken

Veel accountmanagers maken nog zelf hun afspraken, ook voor new business. Dat is lang niet altijd succesvol, want ze zijn beter in het contact met bestaande klanten. Vaak beginnen ze al aan de telefoon met verkopen, terwijl interesse wekken eigenlijk belangrijker is. In een persoonlijk gesprek krijg je altijd meer tijd om je verhaal te doen, dus dat is het doel.

Bij het maken van afspraken met nieuwe prospects (cold calling) is het belangrijk dat je binnenkomt met de juiste verwachting. Dat is dus het antwoord op de bekende vraag what’s in it for me? Bedenk daarbij dat generieke eigenschappen per definitie niet uniek zijn:

  • klantgericht;
  • korte lijnen;
  • proactief;
  • goede service, enz.

Ieder bedrijf zegt deze eigenschappen te hebben. Immers, als u niet aan deze generieke eigenschappen voldoet, wat is dan uw bestaansrecht?

Als onderdeel van onze sales training gaan we, met uw salesprofessionals, een unieke propositie definiëren. Wat maakt uw bedrijf (product, dienst) werkelijk uniek en onderscheidend van de concurrentie? Zodra we daar een goed antwoord op hebben gaan we met die unieke propositie afspraken maken. In de praktijk, gericht op echte prospects, met als doel new business afspraken.

Bij onze sales training voor new business afspraken besteden we veel aandacht aan praktische vaardigheden, zoals:

  • stem en intonatie;
  • telefoontechnieken;
  • volwassen gesprekspartnerschap/adviseurschap;
  • gespreksopbouw en -structuur;
  • tegenwerpingen voorkomen en pareren;
  • vragen stellen en inventariseren.

Sales training voor consultants

De sales training voor consultants is een training voor functionarissen die niet per definitie commercieel zijn. Zij zijn werkzaam in de zakelijke dienstverlening; denk aan advocaten, accountants, bedrijfsadviseurs e.d. Zij zijn zonder meer deskundig op hun vakgebied, maar hebben vaak moeite met acquisitie.

Wij helpen hen met het structureel werven van new business zodat het bedrijf blijft groeien. We ontwikkelen een model om deze commerciële werkzaamheden in te passen binnen hun ‘gewone’ werk. We stellen met hen een unieke propositie samen waardoor zij in contact komen met nieuwe klanten en die ook binnenhalen.

Commerciële training voor telefonistes en receptionistes

Telefonistes en receptionistes zijn het visitekaartje van het bedrijf, als het goed is. Nog steeds maken wij echter mee dat de telefoon op een ongeïnteresseerde, slordige of ongastvrije manier beantwoord wordt. Vaak onderschat men hoeveel impact dit eerste contact met de desbetreffende organisatie heeft. Deze bewustwording is belangrijk. Een doelmatige, commerciële wijze van de telefoon beantwoorden draagt bij aan het succes van de organisatie.

Onze training is zeer praktijkgericht. Voorafgaand aan de training zullen wij een aantal ‘ghost-calls’ plegen om een goede indruk te krijgen van het niveau van de medewerkers. Daarna zullen wij de telefoon-etiquette en alle ins & outs van het zakelijk telefoonverkeer bespreken. Ook hospitality, zo belangrijk voor de receptie, komt uitgebreid aan bod.

Training in nurturen

Elke verkoper hoort tijdens zijn commerciële activiteiten regelmatig ‘nee’, dat hoort erbij. Nee is echter geen nee voor altijd. Door het regelmatig nurturen van interessante prospects krijgt men op de lange termijn veel new business. Dit is met name belangrijk als het aantal potentiële klanten in aantal beperkt is.

In onze sales training Nurturen leren wij uw salesprofessionals hoe zij interessante prospects op een niet-irritante wijze blijven opvolgen. We besteden aandacht aan hoe je waarde blijft toevoegen met die periodieke contacten. Daarbij ontwikkelen we een strategie hoe je prospects nurturt, gerelateerd aan de omzetpotentie van de prospect. Uiteindelijk zal blijken dat het nurturen van prospects op de lange duur een grote bijdrage levert aan new business.

Aftersales

Aftersales, het ‘warm’ houden van het contact met bestaande klanten, zorgt voor een hoge retentie. Als het contact met de klant goed is, geeft dit meer vertrouwen en blijft de klant terugkomen. Een goed klantcontact is ook belangrijk om ontevredenheid tijdig te signaleren. Het voorkomt dat de klant onverwacht naar de concurrent verdwijnt.

Met onze sales training aftersales ontwikkelen wij met uw sales een structureel plan om klanten na hun bestelling te blijven volgen. Wat kan de klant nu verwachten? Gaat alles naar wens? Heeft hij aanvullende producten of diensten nodig (cross selling)? Wordt het tijd voor een vervolgorder?

Statistisch staat vast dat bestaande klanten makkelijker meer omzet opleveren dan nieuwe klanten. Met een goed functionerende aftersales realiseert u daardoor met minder sales-inspanning meer omzet.

Sales training voor hogere conversie

Het kan voorkomen dat de verschillende salesactiviteiten goed worden uitgevoerd, maar toch onvoldoende resultaat opleveren. Regelmatig benadert men nieuwe prospects, er worden voldoende bezoekafspraken gemaakt, die resulteren ook in veel offertes, maar toch onvoldoende in nieuwe omzet! Dat komt dan door een slechte aansluiting op elkaar van de diverse verkoopactiviteiten. De opvolging van de eerste stappen sluit dan niet aan bij de gewekte verwachting bij de prospect.

Door uw complete salesoperatie door te lichten zoeken we uit waar de diverse salesactiviteiten niet goed op elkaar aansluiten. We ontwikkelen in samenspraak met uw salesprofessionals een aanpak om de doorstroom van eerste contact tot order te optimaliseren. Vervolgens verbeteren we de aanpak en zorgen met gerichte training dat alle salestaken individueel én samen optimaal functioneren. Dit levert een flinke verbetering van het rendement van uw salesoperatie op.

Online training telefonische acquisitie

We hebben ook een speciale groepstraining telefonische acquisitie die online gegeven wordt. Speciaal voor accountmanagers die tijdens de coronacrisis meer aan telefonische verkoop moeten doen. Natuurlijk ook handig als u niet uw hele afdeling extern wilt hebben. Meer informatie over deze online training vindt u hier.

Laten we praten

Wat zijn uw salesdoelstellingen, waar ziet u verbeterpunten, wanneer zijn uw salesprofessionals voor het laatst extern getraind? In een steeds concurrerender wereld staat of valt alles met een optimale salesorganisatie. Er zijn weinig investeringen die zo snel return on investment opleveren dan investering in sales training.

Gebruik onze ervaring van meer dan veertig jaar met honderden bedrijven in de b2b sector, ook in uw branche. Ga een goed, maar toch vrijblijvend, gesprek met ons aan. Groei van uw sales ligt binnen handbereik!

Bel ons via 070 313 44 44 of gebruik ons contactformulier.

DE EERSTE STAP NAAR NEW BUSINESS…

Is een gesprek. Online of op locatie. U vertelt over wat u wilt bereiken, uw doelgroepen, uw prachtige product en / of dienst. Wij leggen er onze meer dan 45 jarige ervaring tegenaan en bespreken een strategie. B2B Telemarketing als onderdeel van leadgeneratie biedt immers ongekende mogelijkheden. Laten we het samen ontdekken!

Meer weten? Neem contact op met Tom +31 70 3134444.

Onze diensten Wat kunnen we voor u doen?

B2B Telemarketing

Lead- & Demand Generation

Social Selling

International Business Development

Training & Coaching


International business development

Globalisering zorgt voor een snel groeiende Internationale markt. Organisaties moeten daarop inspelen en hun internationale positie versterken. Als u ook zaken (wilt) doen buiten uw landsgrenzen, misschien zelfs buiten Europa, kunnen wij u prima van dienst zijn. Ook als u als organisatie buiten Nederland uw kansen in ‘De Lage Landen’ wilt verkennen, is Provite uw partner.

Kennis van de internationale B2B markt

Wij hebben ruime ervaring met international business development. Onze internationale consultants spreken de taal, kennen de cultuur en weten hoe zich te gedragen in de verschillende doelmarkten. Vanzelfsprekend houden wij ook rekening met praktische zaken (reistijden, tijdverschillen etc.) die spelen bij internationaal business development.

Heeft u naast onze ondersteuning behoefte aan meer hulp bij uw commerciële internationale trajecten, dan kunnen wij dit bieden samen met onze gekwalificeerde partners.

Bezoekafspraken bij potentiële buitenlandse klanten

Onze international business development gaat verder dan kansen ontdekken, rapporten maken of doelmarkten in kaart brengen. U krijgt echt afspraken in uw agenda met Decision Makers bij prospects die voor u interessant zijn en die uw verhaal, uw propositie willen aanhoren. Een geplaveide weg naar Internationaal succes!

Vanzelfsprekend krijgt u hier ook uw eigen vaste consultant of team van consultants met veel ervaring in internationale B2B telemarketing.  Hij / zij acteert / acteren als verlengstuk van uw organisatie, voor de buitenwereld als uw collega(s). Dit vergt een intensieve samenwerking, een goede voorbereiding, uitgebreide training en veel feedback.

ELK PROJECT IS EEN MOGELIJKHEID OM TE LEREN EN PROBLEMEN EN UITDAGINGEN OP TE LOSSEN.

Marcus Leurs | Operationeel manager

Condities en investering

Wij werken heel graag voor opdrachtgevers waarbij wij een goed gevoel hebben en waarvan wij denken dat wij ook succesvol kunnen zijn. Denken wij dat een organisatie, een product / dienst of een doelgroep minder goed bij ons past (of kunnen wij geen passende marktbewerkers koppelen), zullen wij dit ook melden. Er zijn vast partijen of methoden te vinden die dan beter passen.

We moeten realistisch zijn: telefonische outreach is een methode met heel, heel veel voordelen, maar is een relatief kostbare methode. Maar is de gemiddelde klantwaarde van een aanstaande klant € 10.000 of meer op jaarbasis,  één van de meest effectieve methodes. Natuurlijk is dit ook weer afhankelijk van de Customer Lifetime Value, want als een klant gemiddeld 7 jaar klant blijft, kan de gemiddelde klantwaarde weer lager zijn. Maar wij hebben een handige tool ontwikkeld waarmee we dit kunnen uitrekenen en beoordelen. Wij gaan altijd met een potentiële opdrachtgever in gesprek en op basis daarvan werken wij een voorstel uit.

Pilotperiode

Voor onze Internationale B2B telemarketing activiteiten zijn wij op zoek naar klanten die – als de resultaten goed zijn- er ook voor de langere termijn in staan.  Natuurlijk moet een samenwerking eerst getest worden, dus starten we altijd met een pilotperiode van zes maanden. Een acquisitie traject moet natuurlijk wel even de tijd hebben om tot volle bloei te komen. Binnen die pilotperiode gaan wij er alles aan doen om samen met jullie de resultaten te optimaliseren. Binnen de zes maanden zit altijd een escape na drie maanden als de resultaten -ondanks dat we aan alle knoppen draaien- achter blijven bij de gestelde KPI’s.

Na die zes maanden gaan we in gesprek over de continuatie. Dat zal dan in principe voor onbepaalde tijd zijn met een opzegtermijn van één of twee maanden. Laatste is afhankelijk van aantal uur per maand.

Projecten

In enkele gevallen doen wij ook projecten voor bepaalde tijd. Om de opstartkosten rendabel te maken, moet er wel enig volume in zitten.

Samenwerkingsvorm

Iedere opdrachtgever krijgt altijd een vast dedicated team bestaande uit minstens 2 Sr. Business Developers. Dit zorgt ervoor dat de kennis intern gewaarborgd blijft, zorgt voor een gezonde competitiviteit en dat zij samen kunnen sparren. Een van hen fungeert als Project Lead. Zij worden ondersteund door de twee floorcoaches, de trainer, Quality Management, data en project ondersteuning en de Operationeel manager.

Om voldoende ruimte voor spreiding en callbacks / nurturing te genereren is een traject minimaal 85 uur per maand. Dit zijn uren dat de business developers daadwerkelijk bezig zijn met het project. Tussentijds pauzeren is in principe niet mogelijk en ook zeker niet aan te raden ivm planning en callback opvolging.

Rapportages, Monitoring en Dashboard

Als onze positieve gesprekken (leads, afspraken, offertes etc.) worden nageluisterd door QM en naar jullie verzonden indien goed bevonden. De coaches luisteren daarnaast steekproefsgewijs ook gesprekken na. Momenteel testen wij een AI tool hiervoor.

Wij kunnen samen met jullie gesprekken beluisteren, wij stellen ze echter niet beschikbaar voor downloads etc. Iedere relatie krijgt een eigen dashboard waarin het verloop van het traject en de pipeline inzichtelijk is. Daarnaast krijgt iedereen toegang tot diverse rapportages. Periodiek wordt er een voortgang overleg ingepland met de business developers.

API’s

Wij werken met de software van Steam, dit is een callcenter pakket. Voor Social Selling werken wij met een speciale LinkedIn outreach tool. Voor websitebezoekers herkenning werken wij met SalesFeed.

Al deze tooling kan dmv API’s aan elkaar of aan jullie CRM gekoppeld worden. Daar is ook inspanning van de kant van onze opdrachtgever voor nodig.

Investering

Opstart & Onboarding € 1.750 eenmalig
Brainstorm sessie, inrichten en uitdenken workflow, propositie sessie en uitwerking outreach document.
Project sessie, inrichten project, opbouwen en uploaden data, instellen nummer herkenning, inrichten fulfilment, inrichten / synchroniseren agenda’s. Basis adresbestand. Inrichten dashboard en rapportages.

Business Development € 57 – € 67 per uur *
*Afhankelijk van aantal uur per maand

Sales Feed € 150 per maand
Maak van je websitebezoekers leads

Project management  € 550 per maand
Quality management, begeleiding en aansturing business developers, beoordelen en optimaliseren resultaten. Voortgang en meeluister sessies.

Condities

Wij werken op basis van inspanningsverplichting, geen resultaat verplichting.

Al onze tarieven zijn exclusief 21% BTW. Facturatie gebeurt als volgt: Voorbereiding vooruit. Daarna facturering per maand. Facturatie vindt plaats op basis van daadwerkelijk gemaakte uren. De betaaltermijn van onze facturen is 14 dagen.

Op al onze offertes, overeenkomsten leveringen en transacties zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing.

NCNP / Shared risk / Commissie basis

Wij werken nooit op commissie basis (beloning per sale). Daar hoef je ons dus ook echt niet voor te benaderen. Ook niet als je denkt dat jouw product / dienst een uitzondering is of al je vindt dat je een enorme hoge beloning geeft.

Wij maken af en toe wel een uitzondering om (deels) beloond te worden per afspraak / lead.
Maar dat is alleen in markten waar wij ons comfortabel in voelen, waar onze expertise ligt. Verder zijn er nog een aantal condities op het gebied van pilot, volume etc.

DE EERSTE STAP NAAR NEW BUSINESS…

Is een gesprek. Online of op locatie. U vertelt over wat u wilt bereiken, uw doelgroepen, uw prachtige product en / of dienst. Wij leggen er onze meer dan 45 jarige ervaring tegenaan en bespreken een strategie. B2B Telemarketing als onderdeel van leadgeneratie biedt immers ongekende mogelijkheden. Laten we het samen ontdekken!

Meer weten? Neem contact op met Tom +31 70 3134444.

Tom Tielrooij - Provite
Onze diensten Wat kunnen we voor u doen?

B2B Telemarketing

Lead- & Demand Generation

Social Selling

International Business Development

Training & Coaching


Provite

Lead- & Demand Generation

Geïntegreerde B2B Leadgeneratie en Demand Generation: Voor een Effectieve Salesfunnel

Kwalitatieve leads zijn de ruggengraat van succesvolle B2B salesprocessen. Het genereren van deze leads, oftewel B2B leadgeneratie, vormt de eerste stap in een goed doordachte salesfunnel. Maar om leads te converteren naar daadwerkelijke klanten, is een sterk focus op leadnurturing essentieel. Dit proces zorgt ervoor dat prospects stap voor stap door de customer journey worden begeleid, gevoed met relevante content en persoonlijke aandacht, totdat ze klaar zijn voor de volgende stap.

Bij Provite geloven we in een geïntegreerde aanpak waarin B2B lead generation en demand generation naadloos samenwerken. Door slimme combinaties van telefonische opvolging, LinkedIn outreach en nurturing campagnes zorgen we voor duurzame relaties met prospects en klanten.

Multi-Channel Campagnes: Voor Kwalitatieve B2B Leads

Een doordachte leadgeneratie strategie maakt gebruik van zowel online als offline kanalen. Dit begint vaak met een eerste contact via LinkedIn, gevolgd door professionele telefonische opvolging om leads te kwalificeren en te verdiepen. Ons team van ervaren business developers / telemarketeers onderscheidt zich door professionaliteit en kwaliteit, waardoor elk contactmoment bijdraagt aan een positieve merkbeleving.

We combineren online technieken zoals LinkedIn outreacht en contentmarketing met persoonlijke benaderingen. Door Social Selling via LinkedIn te integreren met direct contact via telefoon, bouwen we niet alleen aan een pipeline van sales qualified leads, maar ook aan langdurige relaties die de basis vormen voor duurzame omzetgroei.

Leadgeneratie Bureau dat Werkt: Van Strategie tot Sales

Wij starten we met een grondige analyse van uw huidige klanten. Op basis daarvan ontwikkelen we gerichte acties om uw ideale doelgroep te bereiken. Onze aanpak omvat:

  • Doelgroepbepaling en -benadering: We richten ons op de juiste bedrijven en decision-makers.
  • Leadkwalificatie: Telefonische opvolging en kwalificatie zorgen ervoor dat uw leads klaar zijn voor uw salesteam.
  • Nurturing: Gericht voeden van leads met waardevolle informatie, zodat ze stap voor stap klaar zijn om zaken te doen.

Wij zijn meer dan een leadgeneratie bureau; we zijn uw partner in het realiseren van commerciële groei. Door onze expertise in B2B lead gen, demand generation en telemarketing bent u verzekerd van een pipeline gevuld met gekwalificeerde leads die uw salesforce versterken.

Bezoekers Omzetten naar Leads

Wist u dat uw website een bron kan zijn van hoogwaardige leads? Met geavanceerde tools identificeren we websitebezoekers en verrijken we hun gegevens met bedrijfsinformatie, LinkedIn-profielen, kredietwaardigheid en interactiehistorie. Deze data vormen een uitstekende basis voor gerichte follow-up.

Onze oplossingen in online leadgeneratie en marketing automation maken het mogelijk om leads op een laagdrempelige manier te nurturen en klaar te stomen voor telefonisch contact. Deze naadloze integratie van digitale en persoonlijke touchpoints zorgt voor maximale impact in uw leadgeneratie traject.

Kies voor Kwaliteit: Leadgeneratie Uitbesteden bij Provite

Wilt u uw B2B leadgeneratie en demand generation professionaliseren? Bij Provite combineren we de kracht van data, technologie en persoonlijk contact om uw salesteam te voorzien van kwalitatieve leads. Door onze integrale aanpak onderscheiden we ons als dé partner voor leadgeneratie uitbesteden en het bouwen van duurzame klantrelaties.

Neem contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek over hoe wij uw leadgeneratie naar een hoger niveau kunnen tillen. Samen realiseren we groei door strategie, professionaliteit en resultaatgerichtheid te combineren.

Van bezoeker naar lead

Bedrijven die uw website bezoeken laten informatie achter die u kunt gebruiken om hen te herkennen en daarna te benaderen.

Met een speciale tool worden deze gegevens omgezet in NAW gegevens met LinkedIn koppelingen, kredietinformatie, bezoekhistorie, liquid content etc.

Laagdrempelige marketing automation software voor uw website, in te zetten in het totale leadgeneratie traject.

WORK HARD, PLAY HARD, DREAM BIG AND FEAR NOTHING

Margot Houtaar | Directeur

Condities en investering

Wij werken heel graag voor opdrachtgevers waarbij wij een goed gevoel hebben en waarvan wij denken dat wij ook succesvol kunnen zijn. Denken wij dat een organisatie, een product / dienst of een doelgroep minder goed bij ons past (of kunnen wij geen passende marktbewerkers koppelen), zullen wij dit ook melden. Er zijn vast partijen of methoden te vinden die dan beter passen.

We moeten realistisch zijn: telefonische outreach is een methode met heel, heel veel voordelen, maar is een relatief kostbare methode. Maar is de gemiddelde klantwaarde van een aanstaande klant € 10.000 of meer op jaarbasis,  één van de meest effectieve methodes. Natuurlijk is dit ook weer afhankelijk van de Customer Lifetime Value, want als een klant gemiddeld 7 jaar klant blijft, kan de gemiddelde klantwaarde weer lager zijn. Maar wij hebben een handige tool ontwikkeld waarmee we dit kunnen uitrekenen en beoordelen.  Wij gaan altijd met een potentiële opdrachtgever in gesprek en op basis daarvan werken wij een voorstel uit.

Pilotperiode

Voor onze B2B telemarketing activiteiten zijn wij op zoek naar klanten die – als de resultaten goed zijn- er ook voor de langere termijn in staan. Natuurlijk moet een samenwerking eerst getest worden, dus starten we altijd met een pilotperiode van zes maanden. Een acquisitie traject moet natuurlijk wel even de tijd hebben om tot volle bloei te komen. Binnen die pilotperiode gaan wij er alles aan doen om samen met jullie de resultaten te optimaliseren. Binnen de zes maanden zit altijd een escape na drie maanden als de resultaten -ondanks dat we aan alle knoppen draaien- achter blijven bij de gestelde KPI’s.

Na die zes maanden gaan we in gesprek over de continuatie. Dat zal dan in principe voor onbepaalde tijd zijn met een opzegtermijn van één of twee maanden. Laatste is afhankelijk van aantal uur per maand.

Projecten

In enkele gevallen doen wij ook projecten voor bepaalde tijd. Om de opstartkosten rendabel te maken, moet er wel enig volume in zitten.

Samenwerkingsvorm

Iedere opdrachtgever krijgt altijd een vast dedicated team bestaande uit minstens 2 Sr. Business Developers. Dit zorgt ervoor dat de kennis intern gewaarborgd blijft, zorgt voor een gezonde competitiviteit en dat zij samen kunnen sparren. Een van hen fungeert als Project Lead.
Zij worden ondersteund door de twee floorcoaches, de trainer, Quality Management, data en project ondersteuning en de Operationeel manager.

Om voldoende ruimte voor spreiding en callbacks / nurturing te genereren is een traject minimaal 85 uur per maand. Dit zijn uren dat de business developers daadwerkelijk bezig zijn met het project. Tussentijds pauzeren is in principe niet mogelijk en ook zeker niet aan te raden ivm planning en callback opvolging.

Rapportages, Monitoring en Dashboard

Als onze positieve gesprekken (leads, afspraken, offertes etc.) worden nageluisterd door QM en naar jullie verzonden indien goed bevonden. De coaches luisteren daarnaast steekproefsgewijs ook gesprekken na. Momenteel testen wij een AI tool hiervoor. Wij kunnen samen met jullie gesprekken beluisteren, wij stellen ze echter niet beschikbaar voor downloads etc.

Iedere relatie krijgt een eigen dashboard waarin het verloop van het traject en de pipeline inzichtelijk is.
Daarnaast krijgt iedereen toegang tot diverse rapportages.

Periodiek wordt er een voortgang overleg ingepland met de business developers.

API’s

Wij werken met de software van Steam, dit is een callcenter pakket. Voor Social Selling werken wij met een speciale LinkedIn outreach tool. Voor websitebezoekers herkenning werken wij met SalesFeed.

Al deze tooling kan dmv API’s aan elkaar of aan jullie CRM gekoppeld worden.
Daar is ook inspanning van de kant van onze opdrachtgever voor nodig.

Investering

Opstart & Onboarding € 1.750 eenmalig
Brainstorm sessie, inrichten en uitdenken workflow, propositie sessie en uitwerking outreach document.
Project sessie, inrichten project, opbouwen en uploaden data, instellen nummer herkenning, inrichten fulfilment, inrichten / synchroniseren agenda’s. Basis adresbestand. Inrichten dashboard en rapportages.

Business Development € 55 – € 65 per uur *
*Afhankelijk van aantal uur per maand

Sales Feed € 150 per maand
Maak van je websitebezoekers leads

Project management € 550 per maand
Quality management, begeleiding en aansturing business developers, beoordelen en optimaliseren resultaten. Voortgang en meeluister sessies.

Condities

Wij werken op basis van inspanningsverplichting, geen resultaat verplichting.

Al onze tarieven zijn exclusief 21% BTW. Facturatie gebeurt als volgt: Voorbereiding vooruit. Daarna facturering per maand. Facturatie vindt plaats op basis van daadwerkelijk gemaakte uren. De betaaltermijn van onze facturen is 14 dagen.

Op al onze offertes, overeenkomsten leveringen en transacties zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing.

NCNP / Shared risk / Commissie basis

Wij werken nooit op commissie basis (beloning per sale). Daar hoef je ons dus ook echt niet voor te benaderen. Ook niet als je denkt dat jouw product / dienst een uitzondering is of al je vindt dat je een enorme hoge beloning geeft.

Wij maken af en toe wel een uitzondering om (deels) beloond te worden per afspraak / lead.
Maar dat is alleen in markten waar wij ons comfortabel in voelen, waar onze expertise ligt. Verder zijn er nog een aantal condities op het gebied van pilot, volume etc.

DE EERSTE STAP NAAR NEW BUSINESS…

Is een gesprek. Online of op locatie. U vertelt over wat u wilt bereiken, uw doelgroepen, uw prachtige product en / of dienst. Wij leggen er onze meer dan 45 jarige ervaring tegenaan en bespreken een strategie. B2B Telemarketing als onderdeel van leadgeneratie biedt immers ongekende mogelijkheden. Laten we het samen ontdekken!

Meer weten? Neem contact op met Tom +31 70 3134444.

Onze diensten Wat kunnen we voor u doen?

B2B Telemarketing

Lead- & Demand Generation

Social Selling

International Business Development

Training & Coaching