Ervaren in kwalitatieve telemarketing
Wij zorgen voor meer omzet. Kom direct in contact.
Aan de slag met het meest ervaren telemarketingbureau van Nederland? Wij bellen u graag terug, laat uw gegevens achter.
Aan de slag met het meest ervaren telemarketingbureau van Nederland? Wij bellen u graag terug, laat uw gegevens achter.
Acquisitie is noodzaak, dat staat vast, voor elke commerciële organisatie. Acquisitie komt in feite neer op de nobele kunst der verleiding, op de subtiele poging tot opening van een dialoog, op de prikkel om andere gedachten teweeg te brengen. Tot wederzijds profijt uiteraard. Dat doe je niet zomaar, dat is werk voor specialisten. Voor een organisatie die de fijne kneepjes van telemarketing tot specialisme heeft verheven. Kunst is misschien een te groot woord, maar er komt wel wat bij kijken. Telemarketing maakt gebruik van de telefoon. Dat moet je kunnen. Bellen kunnen we allemaal. Praten ook. Maar een echt gesprek voeren met een doel in het achterhoofd? Werk voor specialisten. Voor een telemarketingbureau.
Wij ondersteunen het B2B en B2G bedrijfsleven al meer dan 45 jaar met kwalitatieve salesleads d.m.v. telemarketing, waardoor uw salesteams, uw consultants of uw business partners makkelijker en meer kunnen verkopen.
Een telefoongesprek kost energie, inventiviteit, creativiteit, humor. Doelgerichtheid en vasthoudendheid. Dát is b2b telemarketing, dát is professioneel gebruik van het middel telefoon. Cold calling op weg naar hot prospects.
Of u nu sales wilt uitbesteden, uw salesteam verder wilt professionaliseren of een flexibele schil voor uw salesoperatie zoekt, wij ondersteunen u daar goed en professioneel bij. Als langdurige partners, eigenlijk als externe collega’s. Laten we gewoon eens beginnen met een verkennend gesprek. Onze rijke ervaring zal u ongetwijfeld nieuwe inzichten bieden. Daar steekt u altijd wat van op.
Dan heb je een klant, een nieuwe. De relatie is nog broos, belooft veel, maar moet gekoesterd. Stap voor stap. Elkaar aanvoelen, contact doseren. Niet meteen boem. Acquireren betekent verwerven en dat is een nogal geduldig proces van vele stappen en stapjes. Het is nooit – NOOIT dus – een kwestie van bel en noteer een afspraak. Laat staan een order, een bestelling. Er moet gepraat worden. Verleiden, aandacht trekken, overtuigen, argumenteren, weerleggen, ombuigen. Onderwijl relativeren. Een grapje. Een persoonlijk dingetje. Er moet iets groeien. Bij cold calling moet de kou uit de lucht. De ‘lead’ moet zich warmen aan het idee. Leadnurturing, de taak van het telemarketingbureau.
Alles bij Provite is erop gericht om dat voor de opdrachtgever te realiseren. Altijd begint dat bij een heldere briefing, met daarin het feilloze onderscheid dat het verschil maakt. ‘Aan welk probleem appelleert deze oplossing?’ ‘Wat voegt het aanbod toe qua waarde?’. Maar het allerbelangrijkst van het telefoongesprek is en blijft het doel – de score. Dat is die afspraak genereren voor het persoonlijke gesprek met de expert. Pas dan heeft de koude acquisitie (telemarketing) resultaat gehad. Dat is en blijft het doel, zo simpel is het. Provite is als de verkoopbinnendienst en telemarketing bureau die naar buiten belt. ‘Inside sales’ richt zich op outside. Ach ja, het zijn mooie woorden voor een mooi vak. Verkoop trekt er op uit. Zet de grote doos met tips and trics wijd open. Bellen. Nog eens bellen. Een mail. Een bel als follow-up. Een eerste poging, een tweede, een derde. Er wordt wat af vergaderd in Nederland. En dan is er ineens die afspraak – bingo! Op naar de volgende!
Zo’n organisatie bestaat uit mensen die in staat zijn om gesprekken te voeren op de juiste manier. Zakelijk en ter zake, menselijk, met gevoel en met een tikje humor. Functioneel, wel te verstaan. Call centre agents en tele marketing agents van kaliber dus, veelal senioren die elders in het bedrijfsleven hun sporen hebben verdiend op allerlei terreinen. Zij spreken de taal. Zij begrijpen de dilemma’s aan de andere kant van de lijn. Zij hebben de levenservaring die past bij een serieuze gesprekspartner. Zij voelen in en voelen mee. Zij praten wel, maar luisteren nog beter. Zij schakelen soepel tussen belangstellend en iets dwingender, tussen vrijblijvend en blijvend, tussen misschien en jazeker. Een kwestie van weten wat je zegt, maar niet alles zeggen wat je weet. Doel helder voor ogen houden. Juiste toon treffen, het juiste woord, de verbale knipoog. Meeveren en meeleven – het is en blijft een uiterst subtiel spel. Met als ultiem doel het persoonlijk gesprek, de 1-op-1 aan tafel. De demonstratie, het gesprek, tekst en uitleg, volledig toegesneden op de situatie. Dat is het échte gesprek.