LinkedIn is tegenwoordig dé plek voor bedrijven om hun B2B-leadgenaratie naar een hoger niveau te tillen. Het is de plek waar bedrijven hun zakelijke netwerk uitbreiden, relaties opbouwen en vooral: échte verbinding maken. En die verbinding is de sleutel tot succes!
LinkedIn is een krachtig verkoopkanaal, maar zonder een gerichte aanpak blijft dat potentieel vaak onbenut. Ons Social Selling proces helpt je om strategisch connecties te maken en te benutten, met meer omzet en langdurige zakelijke relaties als resultaat.
De 3 succesfactoren van Social Selling:
1. LinkedIn Netwerkgroei
LinkedIn biedt ongekende kansen om direct in contact te komen met beslissers in jouw markt. Maar, simpelweg connecties maken zonder een doordachte aanpak levert je zelden waardevolle relaties op. Je bent er niet voor iedereen, toch?
Stap één is daarom: jouw doelgroep grondig analyseren. We stellen vragen als: Wie zijn de échte beslissers in jouw markt? Wat zijn hun grootste uitdagingen? En hoe lever jij waarde en/of een oplossing voor hun probleem?
Op basis van deze inzichten maken we connecties die daadwerkelijk waardevol zijn. Geen willekeurige connectieverzoeken, maar strategisch gekozen professionals waarmee je een betekenisvolle, zakelijke relatie kunt opbouwen.
Kwaliteit boven kwantiteit is ons motto én de sleutel tot het bouwen van een netwerk dat op de lange termijn bijdraagt aan je zakelijke succes.
Zo laten wij jouw netwerk groeien
Verkenning
We verkennen jouw doelgroep en selecteren beslissers en professionals die waardevol zijn voor jouw bedrijf.
Verbinding
Tijd om te verbinden! Dit doen we door gepersonaliseerde connectieverzoeken te sturen die de interesse bij jouw doelgroep aanwakkeren.
Versterking
Leuk, de nieuwe connecties stromen binnen! Vanaf dat moment gaan we de interactie aan en bouwen stap voor stap waardevolle relaties op.
Zo bouw je een impactvol netwerk in 3 stappen! Een netwerk met oprechte interesse in jouw aanbod én de potentie om samen te werken.
2. Impactvolle contentmarketing
Zo word je een autoriteit in jouw netwerk
Een groeiend LinkedIn-netwerk is waardevol, maar pas krachtig met de juiste content. Het draait er namelijk om dat je consistent zichtbaar bent met inspirerende én verbindende content. We ontwikkelen daarvoor een strategie waarmee we vertrouwen opbouwen en jou als autoriteit en go-to visionair neerzetten.
Natuurlijk wil jij je product of dienst promoten, maar contentmarketing gaat verder dan dat. Wil je verkopen? Dan moet je eerst verbinding maken! Dit doe je door jouw doelgroep echt te begrijpen en in te spelen op hun diepere uitdagingen en behoeften. Of het nu gaat om waardevolle inzichten, praktische tips of inspirerende klantverhalen, jouw content wordt de sleutel tot succes.
De 3 succesfactoren van onze contentstrategie
Waarde/Verrijking
We creëren content die perfect aansluit bij de uitdagingen en behoeften van jouw doelgroep. Dit betekent dat je waarde levert en dat je jouw doelgroep inspireert, motiveert en raakt. Ofwel, content waarmee je impact maakt.
Consistentie/Vertrouwen:
Door consistent zichtbaarheid te zijn, blijf je niet alleen top-of-mind bij je doelgroep, maar bouw je ook vertrouwen en autoriteit op. Je netwerk gaat je herkennen en ziet dat je anderen helpt met jouw expertise. We creëren daarom een constante stroom aan content, zodat jij altijd zichtbaar bent.
Expertise/Vakmanschap:
Jouw content moet uitstralen dat jij expert bent in jouw vakgebied. Door je kennis te delen, vergroot je je betrouwbaarheid en word je de go-to persoon voor advies en oplossingen. We creëren daarom niet alleen promotionele content, maar juist ook inhoudelijke content die jouw vakmanschap onderstreept.
Met deze 3 succesfactoren word je een autoriteit in je netwerk, wat leidt tot sterke zakelijke relaties, meer klantbinding en uiteindelijk hogere conversies.
3. Doelgerichte outreach
Je hebt een groeiend netwerk en bent autoriteit in jouw vakgebied! Maar uiteindelijk wil je natuurlijk leads en afspraken in je agenda. Daar begint het echte werk! We activeren daarom jouw netwerk en zetten connecties om in zakelijke kansen. Dit doen we middels persoonlijke interacties op LinkedIn en B2B-telemarketing.
Ons team volgt de interacties binnen jouw netwerk nauwlettend op. Door te kijken naar wie reageert op je content en interesse toont in jouw berichten, identificeren we potentiële leads. Vervolgens nemen we doelgerichte acties om deze signalen om te zetten in oprechte gesprekken en uiteindelijk in afspraken.
Zo activeren we jouw netwerk
Opvolging/Signalering
We signaleren en analyseren de reacties en betrokkenheid van jouw netwerk. Vervolgens sturen we persoonlijke berichten die inspelen op de interesses en behoeften van je doelgroep of we volgen ze telefonisch op. Alle gesprekken zijn altijd afgestemd op de fase van de klantreis.
Sales
Is er verbinding? Dan gaan we een stap verder en zetten we de waardevolle interacties om in concrete afspraken. Door in te spelen op de specifieke behoeften van je prospects, zorgen we ervoor dat ze geïnteresseerd zijn in een vervolggesprek. Concreet: een afspraak in jouw agenda!
Nurturing/Sterken
Niet elke connectie is direct klaar om zaken te doen, dat is heel normaal. Dit betekent niet dat je het daarbij moet laten, integendeel. Wij houden de relatie warm door regelmatig contact op te nemen. In combinatie met contentmarketing, zorgen we er zo voor dat je zichtbaar blijft en bent, precies op het moment dat ze klaar zijn voor de volgende stap.
Met deze doelgerichte aanpak wordt jouw netwerk actief benut en draagt elke interactie bij aan het creëren van waardevolle relaties en zakelijke kansen.
Waarom kiezen voor Provite?
Provite heeft ruim 45 jaar ervaring in het opbouwen en onderhouden van zakelijke relaties die leiden tot meetbare resultaten. Onze Social Selling aanpak is volledig geïntegreerd en richt zich niet alleen op netwerkgroei, maar ook op het activeren van dat netwerk. Door je LinkedIn-profiel te optimaliseren, een contentstrategie te ontwikkelen en je netwerk op het juiste moment te activeren, zorgen wij ervoor dat je daadwerkelijk de vruchten plukt van je LinkedIn-connecties.
Wil je weten hoe Provite jouw Social Selling strategie kan versterken? Neem vandaag nog contact met ons op en ontdek hoe je jouw netwerk omzet in waardevolle resultaten.
DE EERSTE STAP NAAR NEW BUSINESS…
Is een gesprek. Online of op locatie. U vertelt over wat u wilt bereiken, uw doelgroepen, uw prachtige product en / of dienst. Wij leggen er onze meer dan 45 jarige ervaring tegenaan en bespreken een strategie. B2B Telemarketing als onderdeel van leadgeneratie biedt immers ongekende mogelijkheden. Laten we het samen ontdekken!
Meer weten? Neem contact op met Tom +31 70 3134444.
WERK MET PLEZIER EN PLEZIER WORDT JE WERK
Wendela Gruppen | Hoofd feestjes en partijen
Condities en investering
Wij werken heel graag voor opdrachtgevers waarbij wij een goed gevoel hebben en waarvan wij denken dat wij ook succesvol kunnen zijn. Denken wij dat een organisatie, een product / dienst of een doelgroep minder goed bij ons past, zullen wij dit ook melden. Er zijn vast partijen of methoden te vinden die dan beter passen. Wij gaan altijd met een potentiële opdrachtgever in gesprek en op basis daarvan werken wij een voorstel uit.
Pilotperiode
Wij werken graag voor klanten die – als de resultaten goed zijn- er ook voor de langere termijn in staan.
Natuurlijk moet een samenwerking eerst getest worden, dus starten we altijd met een pilotperiode van zes maanden. Binnen die pilotperiode gaan wij er alles aan doen om samen met jullie de resultaten te optimaliseren. Na drie maanden is er altijd een escape als de resultaten -ondanks dat we aan alle knoppen draaien- achter blijven bij de gestelde KPI’s.
Na die zes maanden gaan we in gesprek over de continuatie. Dat zal dan in principe voor onbepaalde tijd zijn met een opzegtermijn van één of twee maanden. Laatste is afhankelijk van aantal uur per maand.
API’s
Wij werken met een speciale LinkedIn outreach tool. Al deze tooling kan dmv API’s aan elkaar of aan jullie CRM gekoppeld worden. Daar is ook inspanning van de kant van onze opdrachtgever voor nodig.
Investering
Opstart & Onboarding € 1.250 eenmalig.
Brainstorm sessie, inrichten en uitdenken flow, propositie sessie en uitwerking outreach document.
Inrichten project, opbouwen datalists, inrichten gesprek flows, inrichten / synchroniseren agenda’s. Opstellen contentkalender
Outreach & Content € 3.000 per maand.
Telefonische Opvolging & nurturing € 3.250 per maand.
Condities
Wij werken op basis van inspanningsverplichting, geen resultaat verplichting.
Al onze tarieven zijn exclusief 21% BTW.
Facturatie gebeurt als volgt: Voorbereiding vooruit. Daarna facturering per maand. Facturatie vindt plaats op basis van daadwerkelijk gemaakte uren.
De betaaltermijn van onze facturen is 14 dagen.
Op al onze offertes, overeenkomsten leveringen en transacties zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing.
NCNP / Shared risk / Commissie basis
Wij werken nooit op commissie basis (beloning per sale). Daar hoef je ons dus ook echt niet voor te benaderen. Ook niet als je denkt dat jouw product / dienst een uitzondering is of al je vindt dat je een enorme hoge beloning geeft.
Wij maken af en toe wel een uitzondering om (deels) beloond te worden per afspraak / lead.
Maar dat is alleen in markten waar wij ons comfortabel in voelen, waar onze expertise ligt. Verder zijn er nog een aantal condities op het gebied van pilot, volume etc.