B2B TELEMARKETING

b2b telemarketing

Provite is sinds 1977 actief in b2b telemarketing. We zijn daarmee het eerste Nederlandse b2b telemarketingbureau. Wij waren de eerste die als extern bureau afspraken gingen maken voor accountmanagers (die noemden we toen nog vertegenwoordigers). In de afgelopen 45 jaar hebben we enkele duizenden organisaties – van adviesbureau tot multinational – ondersteund bij hun business development. Hierdoor vindt u in ons de meest ervaren groeimotor van Nederland.

B2B (business to business) telemarketing is een breed vakgebied. Al onze activiteiten ondersteunen uw acquisitie en business development en moeten uiteindelijk leiden tot meer omzet en meer nieuwe klanten. Als callcenter leggen en onderhouden wij het contact met uw prospects, relaties en oud-klanten. Sales/verkoop start immers altijd met een relatie. Ons belangrijkste hulpmiddel daarbij is de telefoon, waarmee we een persoonlijk contact opbouwen met uw klanten. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat sales persoonlijk moet zijn. Alleen op die manier kun je een duurzame klantrelatie opbouwen.

Nu de klantrelatie steeds belangrijker wordt, speelt social selling als verkooptechniek een steeds grotere rol. In het b2b segment is LinkedIn daarbij het belangrijkste medium om relaties te leggen en te onderhouden en het delen van content. Belangrijk is dat offline en online naadloos geïntegreerd zijn in een omnichannel strategie. Daarnaast leent LinkedIn zich goed om een doelgroep samen te stellen.

Hoe nuttig social selling als salesinstrument ook is, uiteindelijk blijft persoonlijk contact met uw klant doorslaggevend om op een onderscheidende manier een klantrelatie opbouwen.

b2b telemarketing

Provite is sinds 1977 actief in b2b telemarketing. We zijn daarmee het eerste Nederlandse b2b telemarketingbureau. Wij waren de eerste die als extern bureau afspraken gingen maken voor accountmanagers (die noemden we toen nog vertegenwoordigers). In de afgelopen 45 jaar hebben we enkele duizenden organisaties – van adviesbureau tot multinational – ondersteund bij hun business development. Hierdoor vindt u in ons de meest ervaren groeimotor van Nederland.

B2B (business to business) telemarketing is een breed vakgebied. Al onze activiteiten ondersteunen uw acquisitie en business development en moeten uiteindelijk leiden tot meer omzet en meer nieuwe klanten. Als callcenter leggen en onderhouden wij het contact met uw prospects, relaties en oud-klanten. Sales/verkoop start immers altijd met een relatie. Ons belangrijkste hulpmiddel daarbij is de telefoon, waarmee we een persoonlijk contact opbouwen met uw klanten. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat sales persoonlijk moet zijn. Alleen op die manier kun je een duurzame klantrelatie opbouwen.

Nu de klantrelatie steeds belangrijker wordt, speelt social selling als verkooptechniek een steeds grotere rol. In het b2b segment is LinkedIn daarbij het belangrijkste medium om relaties te leggen en te onderhouden en het delen van content. Belangrijk is dat offline en online naadloos geïntegreerd zijn in een omnichannel strategie. Daarnaast leent LinkedIn zich goed om een doelgroep samen te stellen.

Hoe nuttig social selling als salesinstrument ook is, uiteindelijk blijft persoonlijk contact met uw klant doorslaggevend om op een onderscheidende manier een klantrelatie opbouwen.

Waarom b2b telemarketing uitbesteden?

Dat b2b telemarketing een belangrijke rol speelt in het totale salesproces, daar zijn de meeste ondernemers het wel over eens. Maar als telefonische acquisitie zo’n belangrijk salesinstrument is, waarom zou je het dan uitbesteden? Wij onderscheiden 8 redenen om telemarketing uit te besteden. Dit zijn enkele van de belangrijkste:

Externe deskundigheid

Telefoonmarketing en telefonische acquisitie zijn een bijzondere vorm van sales, totaal afwijkend van persoonlijke verkoop. Het meest opvallende kenmerk is de beperkte gesprekstijd die je aan de telefoon hebt. Wanneer het telefoongesprek het eerste contact met de klant is, spreek je over cold calling. Dat is helemaal een vak apart. Met meer dan 45 jaar ervaring in b2b telemarketing vindt u nergens zoveel deskundigheid op dit gebied als bij ons. Wij weten wat haalbaar, kansrijk of juist moeilijk realiseerbaar is. Wij helpen u om van telemarketing een succesvol salesinstrument te maken (en vertellen u ook wat niet kan).

Flexibele schil

De kans is groot dat de behoefte aan salespower van uw bedrijf door de jaren heen varieert. Bij een productintroductie wilt u bijvoorbeeld extra salesmensen inzetten. Tijdelijk goede salesprofessionals aannemen is echter moeilijk; vindt die maar eens in een overspannen arbeidsmarkt. Wij zijn dan uw strategische reservetroepen.

Priorisering

Uw eigen accountmanagers zijn de grote deskundigen. Zij weten alles over uw producten of diensten. Aan tafel bij klanten leveren zij het meeste voor u op. Maar zes keer bellen om een bezoekafspraak met een prospect te maken, is dat een nuttige tijdbesteding voor hen? Dat kunt u beter uitbesteden. (En laten we eerlijk zijn: ze zijn er niet echt goed in en ze vinden het ook niet leuk.)

De eerste stap naar meer business

Dus, moet u uw telemarketingopdracht door ons laten uitvoeren? Wellicht. Laten we het gesprek aangaan over wat u wilt bereiken en wat de beste weg daarnaartoe is. U vertelt over uw doelgroep, branche en doelstelling, en wij leggen er onze 45-jarige ervaring tegenaan en benoemen de mogelijkheden. B2B telemarketing biedt ongekende mogelijkheden. Ongeacht of we uiteindelijk met elkaar zaken gaan doen, steekt u hier altijd wat van op.

Meer weten? Neem contact op met René 070-3134444.

Rene

Doelen van b2b telemarketing

Waar kunt u tele marketing allemaal voor inzetten om uw commerciële doelen te realiseren? We geven een paar suggesties:

  • Lead generation. We zorgen dat u aan nieuwe leads komt om zo uw klantenbestand uit te breiden.
  • Afspraken maken voor uw accountmanagers. Zo zorgen we ervoor dat hun agenda lekker vol komt, inclusief new business afspraken.
  • Relatiebeheer en nurturing. Wij onderhouden het contact met uw slapende en potentiële klanten. Zodra er serieuze interesse is brengen we hen in contact met uw accountmanagers. Zo zorgen wij ervoor dat uw prospects de customer journey doorstromen.
  • Cross- en upselling. Misschien zijn er voor uw klanten nog andere producten of diensten interessant, maar kopen ze die elders. Wij zorgen voor klantoptimalisatie.
  • Win back acties. Waarom kopen voormalige klanten niet meer bij u? Wij benaderen hen en activeren ze weer als klant.
  • Heeft u een evenement of beurs? Persoonlijk benaderen doet wonderen, maar geeft veel extra werk. Doen we graag voor u.
  • Een nieuwe markt voor u veroveren, ook in het buitenland? Dat vraagt veel extra inspanning en daar moet u de mensen maar voor hebben. Uitbesteden is de oplossing; dan belast u uw eigen salesorganisatie niet.
b2b telemarketing - Provite

Wat mag u van een b2b telemarketingbureau verwachten?

Als goed telemarketingbureau ondersteunen we uw sales alsof we onderdeel van uw bedrijf zijn, of beter zelfs! Wij zijn uw enthousiaste en passionele partner in salesondersteuning en flexibele schil. We zetten ervaren en seniore mensen in, die op een beschaafde en volwassen manier uw leads benaderen. En we zijn niet uit op eenmalige korte termijn succesjes, maar willen uw bedrijfsimago langdurig versterken.

Uitzonderlijke verkoopstrategie

Geen goed verkoopgesprek zonder een goede verkoopstrategie. Wanneer je, zoals wij, in de loop van 45 jaar duizenden bedrijven hebt ondersteund, weet je wat commercieel werkt. We hebben bijgedragen aan het salessucces van bedrijven uit zo goed als iedere branche en van groot tot kleiner. Door ons in te schakelen beschikt u over een brede deskundigheid die u nergens anders vindt. Met als eindresultaat: de meest succesvolle verkoopstrategie haalbaar.

Koude en warme acquisitie

Over koude acquisitie is door velen al van alles beweerd; ‘cold calling is dead’ is een veelgehoorde kreet. Eén ding staat vast: met ieder van uw klanten bent u ooit begonnen met een eerste, ‘koude’ contact. En dan is een persoonlijk gesprek toch een stuk warmer dan een met software gegenereerde benadering.

Dat wil niet zeggen dat we geen LinkedIn of e-mail gebruiken en we geloven ook in het delen van goede content. We zijn heel positief over het opvolgen van online-, beurs- en evenementleads en we praten ook graag met uw bestaande en voormalige relaties. Of ons eerste contact met uw lead nu koud of warm is, na ons gesprek is het warmer!

Het voordeel van senioriteit

Laten we beginnen met onze mensen, de ruggengraat van ons bedrijf. Het zijn seniore mensen, zowel qua leeftijd als ervaring. De meesten komen uit het bedrijfsleven en hebben daar een volwassen functie bekleed. We hebben nogal wat oud-ondernemers in onze gelederen, maar ook een paar mensen uit overheidsfuncties. Ze hebben in allerlei branches gewerkt, zodat we altijd geschikte mensen voor uw sector kunnen inzetten.

Deze mensen kunnen zelfstandig een volwassen, zakelijke dialoog met iemand voeren, ook op C-level,  zonder een script te hoeven voorlezen. Ze peilen de behoefte bij de prospect en slaan de brug naar uw oplossingen. Daarbij onderscheiden zij de interessante prospects van de oninteressante. En ze laten een positieve indruk achter, wat er ook uit het contact voortkomt.

Het voordeel van senioriteit

Laten we beginnen met onze mensen, de ruggengraat van ons bedrijf. Het zijn seniore mensen, zowel qua leeftijd als ervaring. De meesten komen uit het bedrijfsleven en hebben daar een volwassen functie bekleed. We hebben nogal wat oud-ondernemers in onze gelederen, maar ook een paar mensen uit overheidsfuncties. Ze hebben in allerlei branches gewerkt, zodat we altijd geschikte mensen voor uw sector kunnen inzetten.

Deze mensen kunnen zelfstandig een volwassen, zakelijke dialoog met iemand voeren, ook op C-level,  zonder een script te hoeven voorlezen. Ze peilen de behoefte bij de prospect en slaan de brug naar uw oplossingen. Daarbij onderscheiden zij de interessante prospects van de oninteressante. En ze laten een positieve indruk achter, wat er ook uit het contact voortkomt.

Wij maken kwalitatieve afspraken

Onze absolute specialiteit is het maken van kwalitatieve afspraken: commercieel kansrijke afspraken voor uw accountmanagers. We weten dat het bezoeken van een klant een duur verkoopmiddel is, dus we zorgen voor goede afspraken, niet alleen maar zoveel mogelijk.

Wat een goede afspraak is bepaalt u. Als u bijvoorbeeld een afspraak wilt met iedere directeur productie van een voedingsmiddelenproducent in Nederland, dan is dat onze richtlijn. Door ons na afloop van het klantbezoek feedback te geven over iedere afspraak kunnen we de kwaliteit steeds verder verbeteren.

Doorzettingsvermogen: nurturen

Wanneer we alleen afspraken maken wanneer die commercieel kansrijk zijn, vallen er vanzelfsprekend leads af. Dat wil niet zeggen dat die contacten verloren moeite waren. Door het contact te onderhouden met die leads die nú niet interessant zijn volgen we de ontwikkeling bij die bedrijven. Door regelmatig contact op te nemen met de beslisser bij dat bedrijf verstevigen we de band met uw bedrijf.

Zodra die prospect ‘rijp’ is voor de volgende stap, staan wij (en u) vooraan. Dit proces van de lange adem noemen we nurturen. We hebben de technieken in huis om te zorgen dat we op de goede momenten contact hebben. En op de lange duur zijn we daardoor steeds succesvoller voor u.

Wij maken kwalitatieve afspraken

Onze absolute specialiteit is het maken van kwalitatieve afspraken: commercieel kansrijke afspraken voor uw accountmanagers. We weten dat het bezoeken van een klant een duur verkoopmiddel is, dus we zorgen voor goede afspraken, niet alleen maar zoveel mogelijk.

Wat een goede afspraak is bepaalt u. Als u bijvoorbeeld een afspraak wilt met iedere directeur productie van een voedingsmiddelenproducent in Nederland, dan is dat onze richtlijn. Door ons na afloop van het klantbezoek feedback te geven over iedere afspraak kunnen we de kwaliteit steeds verder verbeteren.

Doorzettingsvermogen: nurturen

Wanneer we alleen afspraken maken wanneer die commercieel kansrijk zijn, vallen er vanzelfsprekend leads af. Dat wil niet zeggen dat die contacten verloren moeite waren. Door het contact te onderhouden met die leads die nú niet interessant zijn volgen we de ontwikkeling bij die bedrijven. Door regelmatig contact op te nemen met de beslisser bij dat bedrijf verstevigen we de band met uw bedrijf.

Zodra die prospect ‘rijp’ is voor de volgende stap, staan wij (en u) vooraan. Dit proces van de lange adem noemen we nurturen. We hebben de technieken in huis om te zorgen dat we op de goede momenten contact hebben. En op de lange duur zijn we daardoor steeds succesvoller voor u.

Hoe werken wij, en hoe niet?

Voorbereiding voor het beste resultaat

Elke telemarketingactie start met een goede salesstrategie. Bij de voorbereiding van een campagne willen we alles weten over uw doelgroep, de voordelen die u brengt, uw onderscheidend vermogen en uw concurrenten. Met nog andere gegevens ontwikkelen wij een maximaal kansrijke verkoopstrategie. Ook na aanvang van de campagne blijven we, samen met u, aan onze strategie schaven. Door onze jarenlange ervaring weten we hoe we zo snel mogelijk het beste resultaat kunnen bereiken.

Rapportage en transparantie

Uiteindelijk kent niemand uw sector zo goed als u. We werken daarom gedurende de hele campagne nauw samen met u. Zo zorgen we bijvoorbeeld ook dat u op ieder gewenst moment op de hoogte bent van onze resultaten. Alle kengetallen, zoals gemaakte afspraken, gevoerde gesprekken, resultaten zoals ‘later’ of ‘niet geïnteresseerd’ zijn altijd inzichtelijk.

Ook over de inhoudelijke benadering zijn we heel transparant. U maakt kennis met de marktbewerkers en geeft zelf een eerste briefing aan hen. U krijgt ook de gelegenheid om gesprekken mee te luisteren. U heeft dus rechtstreeks contact met de mensen bij ons die uw bedrijf vertegenwoordigen. Ook over het resultaat van onze afspraken voor u blijven we graag op de hoogte. Zo kunnen we samen zorgen dat iedere volgende afspraak nog beter is.

Geen consumenten en eenmanszaken

Wij benaderen geen consumenten of eenmanszaken. Enerzijds omdat b2b onze specialisatie is, maar ook omdat er juridische belemmeringen zijn (Avg).

Geen no cure no pay

Wij werken niet op basis van een betaling per afspraak of op commissiebasis, zogeheten ‘no cure no pay’. Dat is omdat no cure no pay afspraken niet in uw belang zijn. We zouden dan in de verleiding kunnen komen om zoveel mogelijk afspraken aan te leveren. Dat willen we niet; we willen goede afspraken voor u maken, waar u wat aan heeft.

Wat kost het?

Wat u vast ook wilt weten is wat het kost om voor u telemarketing te laten uitvoeren. Bedenk daarbij dat we niet een paar uur per week voor u kunnen werken. Je kunt nu eenmaal niet goed zijn in wat je sporadisch doet. Om effectief te kunnen werken moeten we tenminste 20 uur per week met een project bezig zijn. Zo kunnen we elke dag een paar uur voor u bellen en netjes onze belafspraken nakomen. En worden we steeds beter.

En omdat je niet ergens goed in kunt zijn zonder ervaring, gaan we ook geen korte periode voor u werken. Houdt u rekening met een pilot van zes maanden. Zo’n periode is nodig om ervaring op te doen, voor u om het resultaat van de afspraken te beoordelen en om onze samenwerking te optimaliseren. Deze twee voorwaarden zijn niet helemaal in graniet gebeiteld, maar toch behoorlijk hard.

Om een denkrichting te hebben: houdt u rekening met ongeveer € 5.000 per maand, inclusief een eenmalig opstartbedrag en een vast bedrag per maand voor werkzaamheden die niet onder bel-uren vallen. Kan het elders goedkoper? Ja, vast wel, maar niet met de kwaliteit van onze senioren.

Hoe werken wij, en hoe niet?

Voorbereiding voor het beste resultaat

Elke telemarketingactie start met een goede salesstrategie. Bij de voorbereiding van een campagne willen we alles weten over uw doelgroep, de voordelen die u brengt, uw onderscheidend vermogen en uw concurrenten. Met nog andere gegevens ontwikkelen wij een maximaal kansrijke verkoopstrategie. Ook na aanvang van de campagne blijven we, samen met u, aan onze strategie schaven. Door onze jarenlange ervaring weten we hoe we zo snel mogelijk het beste resultaat kunnen bereiken.

Rapportage en transparantie

Uiteindelijk kent niemand uw sector zo goed als u. We werken daarom gedurende de hele campagne nauw samen met u. Zo zorgen we bijvoorbeeld ook dat u op ieder gewenst moment op de hoogte bent van onze resultaten. Alle kengetallen, zoals gemaakte afspraken, gevoerde gesprekken, resultaten zoals ‘later’ of ‘niet geïnteresseerd’ zijn altijd inzichtelijk.

Ook over de inhoudelijke benadering zijn we heel transparant. U maakt kennis met de marktbewerkers en geeft zelf een eerste briefing aan hen. U krijgt ook de gelegenheid om gesprekken mee te luisteren. U heeft dus rechtstreeks contact met de mensen bij ons die uw bedrijf vertegenwoordigen. Ook over het resultaat van onze afspraken voor u blijven we graag op de hoogte. Zo kunnen we samen zorgen dat iedere volgende afspraak nog beter is.

Geen consumenten en eenmanszaken

Wij benaderen geen consumenten of eenmanszaken. Enerzijds omdat b2b onze specialisatie is, maar ook omdat er juridische belemmeringen zijn (Avg).

Geen no cure no pay

Wij werken niet op basis van een betaling per afspraak of op commissiebasis, zogeheten ‘no cure no pay’. Dat is omdat no cure no pay afspraken niet in uw belang zijn. We zouden dan in de verleiding kunnen komen om zoveel mogelijk afspraken aan te leveren. Dat willen we niet; we willen goede afspraken voor u maken, waar u wat aan heeft.

Wat kost het?

Wat u vast ook wilt weten is wat het kost om voor u telemarketing te laten uitvoeren. Bedenk daarbij dat we niet een paar uur per week voor u kunnen werken. Je kunt nu eenmaal niet goed zijn in wat je sporadisch doet. Om effectief te kunnen werken moeten we tenminste 20 uur per week met een project bezig zijn. Zo kunnen we elke dag een paar uur voor u bellen en netjes onze belafspraken nakomen. En worden we steeds beter.

En omdat je niet ergens goed in kunt zijn zonder ervaring, gaan we ook geen korte periode voor u werken. Houdt u rekening met een pilot van zes maanden. Zo’n periode is nodig om ervaring op te doen, voor u om het resultaat van de afspraken te beoordelen en om onze samenwerking te optimaliseren. Deze twee voorwaarden zijn niet helemaal in graniet gebeiteld, maar toch behoorlijk hard.

Om een denkrichting te hebben: houdt u rekening met ongeveer € 4.000 per maand, inclusief een eenmalig opstartbedrag en een vast bedrag per maand voor werkzaamheden die niet onder bel-uren vallen. Kan het elders goedkoper? Ja, vast wel, maar niet met de kwaliteit van onze senioren.

ONZE DIENSTEN

O
 

Omnichannel Leadgeneratie

Slimme, multi channel marketingacties om leads te genereren, aan u te binden en door de Customer Journey heen te ‘helpen’. Lees meer...
I
 

International Business Development

Als u ook zaken doet of wilt doen buiten uw landsgrenzen, misschien zelfs buiten Europa, kunnen wij u prima van dienst zijn. Lees meer…
S
 

Sales training

Hoe goed en ervaren uw salesprofessionals ook zijn, in zo’n dynamisch vakgebied als sales blijft sales training noodzakelijk. Lees meer...

“Het is vanzelfsprekend afhankelijk van je dienst of product, maar ergens in de Salescyclus is persoonlijk contact onontbeerlijk. Mensen doen (vaker) zaken met mensen die ze vertrouwen en aardig vinden!”

“Het is vanzelfsprekend afhankelijk van je dienst of product, maar ergens in de Salescyclus is persoonlijk contact onontbeerlijk. Mensen doen (vaker) zaken met mensen die ze vertrouwen en aardig vinden!”