Waarom een Kennisbank op onze website? Ieder vakgebied kent zijn eigen vakjargon en het salesvak doet daar zeker niet voor onder. Er zijn een heleboel termen en begrippen die regelmatig in het sales- en marketing-vakgebied worden gebruikt, maar wat betekenen die nu eigenlijk?
In de Kennisbank leggen we in helder Nederlands uit wat die begrippen betekenen, hoe deze begrippen in de dagelijks verkoopactiviteiten toegepast worden en waar je aanvullende informatie over dat begrip kunt vinden. Het is een Kennisbank over het verkoopvak, met uitleg van allerlei begrippen uit de sales.
Geleidelijk breiden we de Kennisbank uit
We beginnen met de belangrijkste begrippen en zullen geleidelijk steeds weer nieuwe begrippen toevoegen. Als je een bepaald begrip verklaard wilt hebben en het staat er nog niet bij, laat het ons dan weten via het reactieveld onderaan. Wij gaan het dan voor je uitzoeken.
Business to business
Omdat we als Provite ons specialiseren in business to business (b2b) sales, zal onze uitleg gericht zijn op dat segment. Veel begrippen worden natuurlijk ook gebruikt bij de verkoop aan consumenten. Soms is de toepassing net iets anders.
Account management
AIDA
AVG
B2c
Branches
Conversie
Cross-selling
Database
Doelgroep
Gesloten vragen
Inbound
Klantenbinding
Klantwerving
Koude acquisitie
Leadgeneratie
Marketing Qualified Lead (MQL)
Marktverkenning
New business
Open vragen
Outbound
Sales
Salesprofessionals
Salestraining
Segmentatie
Telemarketing
UBR
Up-selling
Verticals
Zoekmachinemarketing