SALES TRAINING
Hoe goed en ervaren uw salesprofessionals ook zijn, in zo’n dynamisch vakgebied als sales blijft sales training noodzakelijk. Bij sales training is het belangrijk om te kiezen voor een ervaren, externe partij. Want alleen een externe partij brengt de ervaring en inzichten van vele andere bedrijven bij uw bedrijf binnen. Provite heeft, met 45 jaar ervaring in b2b sales en telemarketing, de kennis in huis om uw salesprofessionals te laten groeien. In de afgelopen 45 jaar hebben we honderden toonaangevende bedrijven ondersteund bij hun sales. En die ervaring gebruiken we om met training en coaching uw sales weer super concurrerend te maken. Gebaseerd op de praktijk en gericht op de praktijk.
Hoe goed en ervaren uw salesprofessionals ook zijn, in zo’n dynamisch vakgebied als sales blijft sales training noodzakelijk. Bij sales training is het belangrijk om te kiezen voor een ervaren, externe partij. Want alleen een externe partij brengt de ervaring en inzichten van vele andere bedrijven bij uw bedrijf binnen. Provite heeft, met 45 jaar ervaring in b2b sales en telemarketing, de kennis in huis om uw salesprofessionals te laten groeien. In de afgelopen 45 jaar hebben we honderden toonaangevende bedrijven ondersteund bij hun sales. En die ervaring gebruiken we om met training en coaching uw sales weer super concurrerend te maken. Gebaseerd op de praktijk en gericht op de praktijk.
Maatwerktrainingen: uw organisatie staat centraal
Wij geloven niet zo in standaard sales trainingen. In het b2b segment zijn de branches zo verschillend, dat ieder bedrijf zijn eigen aanpak behoeft. Wat is eigenlijk uw doelstelling met een verkoopcursus?:
- Meer nieuwe klanten vinden;
- Meer cross selling realiseren;
- Een hogere conversie van salesgesprekken en offertes;
- Een efficiëntere verkooporganisatie;
- Een hogere retentie (klantwaarde, vervolgorders);
- Een groter marktaandeel?
Het is duidelijk: met sales training kunnen vele doelen gerealiseerd worden. Wij brengen samen met u in kaart waar verkooptraining kan bijdragen aan de groei van uw bedrijf. Voorafgaand aan de training sturen wij daarom aan de leidinggevenden en de deelnemers aan de training een intakeformulier. Aan de hand van het ingevulde formulier stellen wij met u de trainingsonderwerpen op maat samen. Zo weten we zeker dat wij op één lijn zitten wat betreft de doelstelling en expliciete inhoud van de training.
Sales training en coaching
Al te vaak zien wij dat bij verkooptrainingen de deelnemers in korte tijd worden volgestopt met theoretische kennis en informatie over nieuwe vaardigheden. Wij geloven in leren, maar vooral in inspireren en motiveren. Natuurlijk doceren wij theorie, maar we gaan vooral samen met uw mensen aan de slag: coaching on the job! We laten direct zien hoe je de theorie in de praktijk toepast. Daarbij staan verandering en blijvend resultaat centraal. Dit alles bereiken we alleen met zeer ervaren coaches en trainers.
In een training beginnen we eerst met een theoriedag. Wat is de huidige praktijk? Waar zijn de tekortkomingen? Wat kunnen we verbeteren? Door middel van rollenspelen brengen we de theorie direct in de praktijk en verbeteren we verder.
In het vervolgtraject gaan we echt oefenen tijdens het praktijkgedeelte. Onder begeleiding van de trainer gaan we daadwerkelijk uw prospects en klanten benaderen en de theorie in praktijk brengen. Dus echt contact met uw prospects en relaties, gebaseerd op de voorbereidende sessie. De gesprekken worden tussendoor continu geëvalueerd en van feedback voorzien.
Maatwerktrainingen: uw organisatie staat centraal
Wij geloven niet zo in standaard sales trainingen. In het b2b segment zijn de branches zo verschillend, dat ieder bedrijf zijn eigen aanpak behoeft. Wat is eigenlijk uw doelstelling met een verkoopcursus?:
- Meer nieuwe klanten vinden;
- Meer cross selling realiseren;
- Een hogere conversie van salesgesprekken en offertes;
- Een efficiëntere verkooporganisatie;
- Een hogere retentie (klantwaarde, vervolgorders);
- Een groter marktaandeel?
Het is duidelijk: met sales training kunnen vele doelen gerealiseerd worden. Wij brengen samen met u in kaart waar verkooptraining kan bijdragen aan de groei van uw bedrijf. Voorafgaand aan de training sturen wij daarom aan de leidinggevenden en de deelnemers aan de training een intakeformulier. Aan de hand van het ingevulde formulier stellen wij met u de trainingsonderwerpen op maat samen. Zo weten we zeker dat wij op één lijn zitten wat betreft de doelstelling en expliciete inhoud van de training.
Sales training en coaching
Al te vaak zien wij dat bij verkooptrainingen de deelnemers in korte tijd worden volgestopt met theoretische kennis en informatie over nieuwe vaardigheden. Wij geloven in leren, maar vooral in inspireren en motiveren. Natuurlijk doceren wij theorie, maar we gaan vooral samen met uw mensen aan de slag: coaching on the job! We laten direct zien hoe je de theorie in de praktijk toepast. Daarbij staan verandering en blijvend resultaat centraal. Dit alles bereiken we alleen met zeer ervaren coaches en trainers.
In een training beginnen we eerst met een theoriedag. Wat is de huidige praktijk? Waar zijn de tekortkomingen? Wat kunnen we verbeteren? Door middel van rollenspelen brengen we de theorie direct in de praktijk en verbeteren we verder.
In het vervolgtraject gaan we echt oefenen tijdens het praktijkgedeelte. Onder begeleiding van de trainer gaan we daadwerkelijk uw prospects en klanten benaderen en de theorie in praktijk brengen. Dus echt contact met uw prospects en relaties, gebaseerd op de voorbereidende sessie. De gesprekken worden tussendoor continu geëvalueerd en van feedback voorzien.
Waar kunnen we een training op richten?
Sales training voor consultants
De sales training voor consultants is een training voor functionarissen die niet per definitie commercieel zijn. Zij zijn werkzaam in de zakelijke dienstverlening; denk aan advocaten, accountants, bedrijfsadviseurs e.d. Zij zijn zonder meer deskundig op hun vakgebied, maar hebben vaak moeite met acquisitie.
Wij helpen hen met het structureel werven van new business zodat het bedrijf blijft groeien. We ontwikkelen een model om deze commerciële werkzaamheden in te passen binnen hun ‘gewone’ werk. We stellen met hen een unieke propositie samen waardoor zij in contact komen met nieuwe klanten en die ook binnenhalen.
Commerciële training voor telefonistes en receptionistes
Telefonistes en receptionistes zijn het visitekaartje van het bedrijf, als het goed is. Nog steeds maken wij echter mee dat de telefoon op een ongeïnteresseerde, slordige of ongastvrije manier beantwoord wordt. Vaak onderschat men hoeveel impact dit eerste contact met de desbetreffende organisatie heeft. Deze bewustwording is belangrijk. Een doelmatige, commerciële wijze van de telefoon beantwoorden draagt bij aan het succes van de organisatie.
Onze training is zeer praktijkgericht. Voorafgaand aan de training zullen wij een aantal ‘ghost-calls’ plegen om een goede indruk te krijgen van het niveau van de medewerkers. Daarna zullen wij de telefoon-etiquette en alle ins & outs van het zakelijk telefoonverkeer bespreken. Ook hospitality, zo belangrijk voor de receptie, komt uitgebreid aan bod.
Training in nurturen
Elke verkoper hoort tijdens zijn commerciële activiteiten regelmatig ‘nee’, dat hoort erbij. Nee is echter geen nee voor altijd. Door het regelmatig nurturen van interessante prospects krijgt men op de lange termijn veel new business. Dit is met name belangrijk als het aantal potentiële klanten in aantal beperkt is.
In onze sales training Nurturen leren wij uw salesprofessionals hoe zij interessante prospects op een niet-irritante wijze blijven opvolgen. We besteden aandacht aan hoe je waarde blijft toevoegen met die periodieke contacten. Daarbij ontwikkelen we een strategie hoe je prospects nurturt, gerelateerd aan de omzetpotentie van de prospect. Uiteindelijk zal blijken dat het nurturen van prospects op de lange duur een grote bijdrage levert aan new business.
Aftersales
Aftersales, het ‘warm’ houden van het contact met bestaande klanten, zorgt voor een hoge retentie. Als het contact met de klant goed is, geeft dit meer vertrouwen en blijft de klant terugkomen. Een goed klantcontact is ook belangrijk om ontevredenheid tijdig te signaleren. Het voorkomt dat de klant onverwacht naar de concurrent verdwijnt.
Met onze sales training aftersales ontwikkelen wij met uw sales een structureel plan om klanten na hun bestelling te blijven volgen. Wat kan de klant nu verwachten? Gaat alles naar wens? Heeft hij aanvullende producten of diensten nodig (cross selling)? Wordt het tijd voor een vervolgorder?
Statistisch staat vast dat bestaande klanten makkelijker meer omzet opleveren dan nieuwe klanten. Met een goed functionerende aftersales realiseert u daardoor met minder sales-inspanning meer omzet.
De eerste stap naar meer business
ONZE DIENSTEN
Omnichannel Leadgeneratie
B2B Telemarketing
Afspraken maken & New Business
Omnichannel Leadgeneratie
B2B Telemarketing
Afspraken maken & New Business
“Als je normaal gesproken een salescyclus hebt van 6-12 maanden, is dat ook minstens de tijd die je moet steken in een acquisitie traject, liefst langer.”