Globalisering zorgt voor een snel groeiende Internationale markt. Organisaties moeten daarop inspelen en hun internationale positie versterken. Als u ook zaken (wilt) doen buiten uw landsgrenzen, misschien zelfs buiten Europa, kunnen wij u prima van dienst zijn. Ook als u als organisatie buiten Nederland uw kansen in ‘De Lage Landen’ wilt verkennen, is Provite uw partner.
Kennis van de internationale B2B markt
Wij hebben ruime ervaring met international business development. Onze internationale consultants spreken de taal, kennen de cultuur en weten hoe zich te gedragen in de verschillende doelmarkten. Vanzelfsprekend houden wij ook rekening met praktische zaken (reistijden, tijdverschillen etc.) die spelen bij internationaal business development.
Heeft u naast onze ondersteuning behoefte aan meer hulp bij uw commerciële internationale trajecten, dan kunnen wij dit bieden samen met onze gekwalificeerde partners.
Bezoekafspraken bij potentiële buitenlandse klanten
Onze international business development gaat verder dan kansen ontdekken, rapporten maken of doelmarkten in kaart brengen. U krijgt echt afspraken in uw agenda met Decision Makers bij prospects die voor u interessant zijn en die uw verhaal, uw propositie willen aanhoren. Een geplaveide weg naar Internationaal succes!
Vanzelfsprekend krijgt u hier ook uw eigen vaste consultant of team van consultants met veel ervaring in internationale B2B telemarketing. Hij / zij acteert / acteren als verlengstuk van uw organisatie, voor de buitenwereld als uw collega(s). Dit vergt een intensieve samenwerking, een goede voorbereiding, uitgebreide training en veel feedback.
ELK PROJECT IS EEN MOGELIJKHEID OM TE LEREN EN PROBLEMEN EN UITDAGINGEN OP TE LOSSEN.
Marcus Leurs | Operationeel manager
Condities en investering
Wij werken heel graag voor opdrachtgevers waarbij wij een goed gevoel hebben en waarvan wij denken dat wij ook succesvol kunnen zijn. Denken wij dat een organisatie, een product / dienst of een doelgroep minder goed bij ons past (of kunnen wij geen passende marktbewerkers koppelen), zullen wij dit ook melden. Er zijn vast partijen of methoden te vinden die dan beter passen.
We moeten realistisch zijn: telefonische outreach is een methode met heel, heel veel voordelen, maar is een relatief kostbare methode. Maar is de gemiddelde klantwaarde van een aanstaande klant € 10.000 of meer op jaarbasis, één van de meest effectieve methodes. Natuurlijk is dit ook weer afhankelijk van de Customer Lifetime Value, want als een klant gemiddeld 7 jaar klant blijft, kan de gemiddelde klantwaarde weer lager zijn. Maar wij hebben een handige tool ontwikkeld waarmee we dit kunnen uitrekenen en beoordelen. Wij gaan altijd met een potentiële opdrachtgever in gesprek en op basis daarvan werken wij een voorstel uit.
Pilotperiode
Voor onze Internationale B2B telemarketing activiteiten zijn wij op zoek naar klanten die – als de resultaten goed zijn- er ook voor de langere termijn in staan. Natuurlijk moet een samenwerking eerst getest worden, dus starten we altijd met een pilotperiode van zes maanden. Een acquisitie traject moet natuurlijk wel even de tijd hebben om tot volle bloei te komen. Binnen die pilotperiode gaan wij er alles aan doen om samen met jullie de resultaten te optimaliseren. Binnen de zes maanden zit altijd een escape na drie maanden als de resultaten -ondanks dat we aan alle knoppen draaien- achter blijven bij de gestelde KPI’s.
Na die zes maanden gaan we in gesprek over de continuatie. Dat zal dan in principe voor onbepaalde tijd zijn met een opzegtermijn van één of twee maanden. Laatste is afhankelijk van aantal uur per maand.
Projecten
In enkele gevallen doen wij ook projecten voor bepaalde tijd. Om de opstartkosten rendabel te maken, moet er wel enig volume in zitten.
Samenwerkingsvorm
Iedere opdrachtgever krijgt altijd een vast dedicated team bestaande uit minstens 2 Sr. Business Developers. Dit zorgt ervoor dat de kennis intern gewaarborgd blijft, zorgt voor een gezonde competitiviteit en dat zij samen kunnen sparren. Een van hen fungeert als Project Lead. Zij worden ondersteund door de twee floorcoaches, de trainer, Quality Management, data en project ondersteuning en de Operationeel manager.
Om voldoende ruimte voor spreiding en callbacks / nurturing te genereren is een traject minimaal 85 uur per maand. Dit zijn uren dat de business developers daadwerkelijk bezig zijn met het project. Tussentijds pauzeren is in principe niet mogelijk en ook zeker niet aan te raden ivm planning en callback opvolging.
Rapportages, Monitoring en Dashboard
Als onze positieve gesprekken (leads, afspraken, offertes etc.) worden nageluisterd door QM en naar jullie verzonden indien goed bevonden. De coaches luisteren daarnaast steekproefsgewijs ook gesprekken na. Momenteel testen wij een AI tool hiervoor.
Wij kunnen samen met jullie gesprekken beluisteren, wij stellen ze echter niet beschikbaar voor downloads etc. Iedere relatie krijgt een eigen dashboard waarin het verloop van het traject en de pipeline inzichtelijk is. Daarnaast krijgt iedereen toegang tot diverse rapportages. Periodiek wordt er een voortgang overleg ingepland met de business developers.
API’s
Wij werken met de software van Steam, dit is een callcenter pakket. Voor Social Selling werken wij met een speciale LinkedIn outreach tool. Voor websitebezoekers herkenning werken wij met SalesFeed.
Al deze tooling kan dmv API’s aan elkaar of aan jullie CRM gekoppeld worden. Daar is ook inspanning van de kant van onze opdrachtgever voor nodig.
Investering
Opstart & Onboarding € 1.750 eenmalig
Brainstorm sessie, inrichten en uitdenken workflow, propositie sessie en uitwerking outreach document.
Project sessie, inrichten project, opbouwen en uploaden data, instellen nummer herkenning, inrichten fulfilment, inrichten / synchroniseren agenda’s. Basis adresbestand. Inrichten dashboard en rapportages.
Business Development € 57 – € 67 per uur *
*Afhankelijk van aantal uur per maand
Sales Feed € 150 per maand
Maak van je websitebezoekers leads
Project management € 550 per maand
Quality management, begeleiding en aansturing business developers, beoordelen en optimaliseren resultaten. Voortgang en meeluister sessies.
Condities
Wij werken op basis van inspanningsverplichting, geen resultaat verplichting.
Al onze tarieven zijn exclusief 21% BTW. Facturatie gebeurt als volgt: Voorbereiding vooruit. Daarna facturering per maand. Facturatie vindt plaats op basis van daadwerkelijk gemaakte uren. De betaaltermijn van onze facturen is 14 dagen.
Op al onze offertes, overeenkomsten leveringen en transacties zijn onze Algemene Voorwaarden van toepassing.
NCNP / Shared risk / Commissie basis
Wij werken nooit op commissie basis (beloning per sale). Daar hoef je ons dus ook echt niet voor te benaderen. Ook niet als je denkt dat jouw product / dienst een uitzondering is of al je vindt dat je een enorme hoge beloning geeft.
Wij maken af en toe wel een uitzondering om (deels) beloond te worden per afspraak / lead.
Maar dat is alleen in markten waar wij ons comfortabel in voelen, waar onze expertise ligt. Verder zijn er nog een aantal condities op het gebied van pilot, volume etc.
DE EERSTE STAP NAAR NEW BUSINESS…
Is een gesprek. Online of op locatie. U vertelt over wat u wilt bereiken, uw doelgroepen, uw prachtige product en / of dienst. Wij leggen er onze meer dan 45 jarige ervaring tegenaan en bespreken een strategie. B2B Telemarketing als onderdeel van leadgeneratie biedt immers ongekende mogelijkheden. Laten we het samen ontdekken!