TELEMARKETING VOOR
TRANSPORT & LOGISTIEK
De sector transport en logistiek is in Nederland dermate groot dat telemarketing een uitstekend middel is om bij uw sales in te zetten. Dat ‘groot’ geldt zowel voor het aantal transportbedrijven als voor de vele exporterende en bezorgende bedrijven die daarvan klant zijn. Ongeacht of transportbedrijven uw doelgroep zijn of dat u zelf een transportbedrijf heeft: wij kunnen u aan meer business helpen.
Sector in uitdagende tijden
Alhoewel de transport- en logistieksector de afgelopen jaren een forse groei heeft doorgemaakt, zijn de marktomstandigheden niet makkelijker geworden. Een aantal uitdagingen waar menig transportbedrijf mee geconfronteerd wordt:
- Buitenlandse concurrentie, met name op prijs, zorgt voor een groter klantverloop.
- Op het gebied van efficiency valt veel te verbeteren; er worden bijvoorbeeld nog teveel kilometers leeg verreden.
- Er is een tekort aan geschikt personeel, zowel aan chauffeurs als ondersteunend personeel.
- Veranderende regelgeving, duurzaamheid en veiligheid stellen hoge eisen aan het management.
- Bij een groeiende vraag naar transport wenst de overheid een verlaging van de CO2-uitstoot en weert steeds vaker vrachtwagens uit de binnensteden.
Dit alles in aanmerking genomen kun je stellen dat de belangrijkste uitdaging niet het vinden van meer klanten is, maar vooral van klanten die leiden tot marge- en efficiencyverbetering. Telemarketing is een uitstekend instrument om vooral die klanten te vinden die de marge van uw transportbedrijf verhogen.
Wanneer transportbedrijven uw klanten zijn
Juist omdat we al tientallen jaren met telemarketing ‘in de transport’ actief zijn, kennen wij de uitdagingen van de logistieke sector goed. Zoals al gezegd: alles draait tegenwoordig om de behoefte aan marge- en efficiencyverbetering. Wanneer uw bedrijf hiermee transportbedrijven kan helpen, kunnen wij u met de juiste leads in contact brengen. Met name de volgende toeleveranciers hebben wij veelvuldig bij hun sales ondersteund:
- Softwarebedrijven die specifieke toepassingen hebben om de logistieke sector te helpen efficiënter te opereren en daarmee hun marge te verbeteren.
- Leveranciers van het rollend materieel: trucks, opleggers en bestelwagens. Wij zijn niet voor niets specialist in de automotive sector.
- Toeleveranciers van de logistiek in bredere zin: magazijnbouw en -inrichting, intern transport, verpakkingsmateriaal.
Ook onze samenwerking met ondernemingsverenigingen in de transport heeft ons geholpen aan een gedegen kennis van deze sector en de bedrijven die hierin actief zijn.
Geschikte klanten voor uw transportbedrijf
Ook als u een sterke salesafdeling hebt, is het vinden van geschikte nieuwe klanten een uitdaging. Uw accountmanagers hebben immers al hun handen vol om bestaande klanten tevreden te houden. Acquisitie van new business krijgt daardoor nogal eens te weinig aandacht. In de transport en logistiek kan telemarketing uw accountmanagers ondersteunen met marktverkenning en het maken van gerichte afspraken met potentieel interessante klanten.
Bij het uitbesteden van telemarketing in de transport is het belangrijk om te kiezen voor een acquisitiebureau dat uw markt begrijpt. Dat vraagt zowel om kennis van b2b telemarketing, als van de transport- en logistieksector. Provite is, als oudste b2b telemarketingbureau van Nederland, uw ideale partner. Wij hebben een groot aantal transportbedrijven (zowel weg-, water- als luchtvervoer) geholpen bij het vinden van een onderscheidende propositie, het benaderen van geschikte prospects en het maken van afspraken voor hun accountmanagers.
Training van uw eigen salesprofessionals
Met bijna 45 jaar ervaring met telemarketing voor grote en kleine bedrijven in de transport en logistiek weten we wat commercieel werkt en niet werkt. Die kennis kunnen we ook op uw eigen medewerkers overbrengen. Met regelmaat trainen we groepen accountmanagers om succesvoller te worden bij – met name – het vinden van new business. Bij iedere stap in het commerciële traject.
We geloven daarbij niet zo in cursussen waarbij we in korte tijd salesprofessionals volproppen met nieuwe kennis. Het is dan altijd maar weer afwachten wat daarvan uiteindelijk blijft hangen en in de dagelijkse praktijk wordt toegepast.
Onze aanpak is dat we voor ieder bedrijf een op maat gemaakte training ontwikkelen, waarbij we uw commerciële mensen op de werkvloer trainen en het geleerde ook meteen samen in de praktijk brengen. Daarbij kijken we ook samen naar doelgroepen en een onderscheidende propositie. Het resultaat is dat u als opdrachtgever vanaf dag één profiteert van de opgedane kennis. Uw salesprofessionals maken zich zo de nieuwe kennis en vaardigheden sneller eigen en behouden die beter.
Sector in uitdagende tijden
Alhoewel de transport- en logistieksector de afgelopen jaren een forse groei heeft doorgemaakt, zijn de marktomstandigheden niet makkelijker geworden. Een aantal uitdagingen waar menig transportbedrijf mee geconfronteerd wordt:
- Buitenlandse concurrentie, met name op prijs, zorgt voor een groter klantverloop.
- Op het gebied van efficiency valt veel te verbeteren; er worden bijvoorbeeld nog teveel kilometers leeg verreden.
- Er is een tekort aan geschikt personeel, zowel aan chauffeurs als ondersteunend personeel.
- Veranderende regelgeving, duurzaamheid en veiligheid stellen hoge eisen aan het management.
- Bij een groeiende vraag naar transport wenst de overheid een verlaging van de CO2-uitstoot en weert steeds vaker vrachtwagens uit de binnensteden.
Dit alles in aanmerking genomen kun je stellen dat de belangrijkste uitdaging niet het vinden van meer klanten is, maar vooral van klanten die leiden tot marge- en efficiencyverbetering. Telemarketing is een uitstekend instrument om vooral die klanten te vinden die de marge van uw transportbedrijf verhogen.
Wanneer transportbedrijven uw klanten zijn
Juist omdat we al tientallen jaren met telemarketing ‘in de transport’ actief zijn, kennen wij de uitdagingen van de logistieke sector goed. Zoals al gezegd: alles draait tegenwoordig om de behoefte aan marge- en efficiencyverbetering. Wanneer uw bedrijf hiermee transportbedrijven kan helpen, kunnen wij u met de juiste leads in contact brengen. Met name de volgende toeleveranciers hebben wij veelvuldig bij hun sales ondersteund:
- Softwarebedrijven die specifieke toepassingen hebben om de logistieke sector te helpen efficiënter te opereren en daarmee hun marge te verbeteren.
- Leveranciers van het rollend materieel: trucks, opleggers en bestelwagens. Wij zijn niet voor niets specialist in de automotive sector.
- Toeleveranciers van de logistiek in bredere zin: magazijnbouw en -inrichting, intern transport, verpakkingsmateriaal.
Ook onze samenwerking met ondernemingsverenigingen in de transport heeft ons geholpen aan een gedegen kennis van deze sector en de bedrijven die hierin actief zijn.
Geschikte klanten voor uw transportbedrijf
Ook als u een sterke salesafdeling hebt, is het vinden van geschikte nieuwe klanten een uitdaging. Uw accountmanagers hebben immers al hun handen vol om bestaande klanten tevreden te houden. Acquisitie van new business krijgt daardoor nogal eens te weinig aandacht. In de transport en logistiek kan telemarketing uw accountmanagers ondersteunen met marktverkenning en het maken van gerichte afspraken met potentieel interessante klanten.
Bij het uitbesteden van telemarketing in de transport is het belangrijk om te kiezen voor een acquisitiebureau dat uw markt begrijpt. Dat vraagt zowel om kennis van b2b telemarketing, als van de transport- en logistieksector. Provite is, als oudste b2b telemarketingbureau van Nederland, uw ideale partner. Wij hebben een groot aantal transportbedrijven (zowel weg-, water- als luchtvervoer) geholpen bij het vinden van een onderscheidende propositie, het benaderen van geschikte prospects en het maken van afspraken voor hun accountmanagers.
Training van uw eigen salesprofessionals
Met bijna 45 jaar ervaring met telemarketing voor grote en kleine bedrijven in de transport en logistiek weten we wat commercieel werkt en niet werkt. Die kennis kunnen we ook op uw eigen medewerkers overbrengen. Met regelmaat trainen we groepen accountmanagers om succesvoller te worden bij – met name – het vinden van new business. Bij iedere stap in het commerciële traject.
We geloven daarbij niet zo in cursussen waarbij we in korte tijd salesprofessionals volproppen met nieuwe kennis. Het is dan altijd maar weer afwachten wat daarvan uiteindelijk blijft hangen en in de dagelijkse praktijk wordt toegepast.
Onze aanpak is dat we voor ieder bedrijf een op maat gemaakte training ontwikkelen, waarbij we uw commerciële mensen op de werkvloer trainen en het geleerde ook meteen samen in de praktijk brengen. Daarbij kijken we ook samen naar doelgroepen en een onderscheidende propositie. Het resultaat is dat u als opdrachtgever vanaf dag één profiteert van de opgedane kennis. Uw salesprofessionals maken zich zo de nieuwe kennis en vaardigheden sneller eigen en behouden die beter.