TELEMARKETING VOOR FINANCIËLE DIENSTVERLENING
Sinds onze beginjaren, ruim veertig jaar geleden, doen we heel veel telemarketing voor financiële dienstverlening in het b2b-segment. We betekenen veel voor de verzekeringssector (zie de informatie over telemarketing voor verzekeringen), maar ook andere financiële dienstverleners helpen we aan goede leads. We geloven in een degelijke aanpak. We zijn dan ook Wft-gecertificeerd en zetten op dit soort projecten zeer ervaren mensen in.
Wat verstaan we onder financiële dienstverlening?
Bij het begrip ‘financiële dienstverlening’ denken we primair aan telemarketing voor banken en verzekeringsbedrijven. Daarnaast bedienen we een grote groep van consultancybedrijven die op een andere manier aan het financiële rendement van de onderneming of organisatie bijdragen:
- adviesbureaus op het gebied van rendementsverbetering;
- accountantskantoren;
- gespecialiseerde advocatenkantoren (belastingrecht);
- vendor lease bedrijven;
- detacheerders van financieel specialisten.
Een degelijke aanpak is noodzakelijk
Door veranderingen in overheidsbeleid (nieuwe regelgeving, nieuwe afrekenmodellen), veranderingen in de economie en de opkomst van nieuwe technologieën moet de financiële sector telkens haar manier van denken en haar businessmodellen aanscherpen. Overheid en maatschappij zijn de laatste jaren ook kritischer geworden ten opzichte van de financiële sector. Dat vraagt ook bij de commerciële benadering om een gedegen, betrouwbare werkwijze.
Door de combinatie van senioriteit en vakkennis weten onze mensen snel het vertrouwen te winnen bij uw potentiële opdrachtgevers. Al zijn we dan een telemarketingbureau, wij zorgen dat ons gesprek niet als ‘telemarketing’ ervaren wordt, maar als een zakelijk gesprek over nieuwe mogelijkheden. En vanzelfsprekend voeren wij het gesprek uit uw naam.
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft de afgelopen jaren het toezicht op de financiële sector verscherpt. Bij het aanbieden van veel financiële diensten is het tegenwoordig verplicht om te werken met een bureau dat Wft-gecertificeerd is. We kunnen u geruststellen: ons bureau is dat.
Als consultant op financieel gebied zult u nieuwe opdrachtgevers vooral uit uw eigen netwerk en door recommandatie krijgen. De beste manier om nieuwe klanten binnen te krijgen, maar moeilijk te beïnvloeden. Als u de wens hebt om uw groei te versnellen is uitstekend werk verrichten alleen niet voldoende. Extra acquisitie-inspanningen zijn dan noodzakelijk. En daar kunnen wij u, vanuit onze ruime ervaring, goed bij helpen.
Onze mensen weten hoe je het ondernemingsrendement verbetert
In iedere onderneming is het financieel beheer cruciaal. Naarmate een onderneming groter is telt dat argument steeds zwaarder; ieder procent rendementsverbetering is dan immers een significant bedrag. Om die boodschap over te brengen redt je het niet met werkstudenten of herintredende huisvrouwen. Wij zetten op dit soort projecten dan ook altijd zware krachten in: oud-ondernemers of mensen met veel financiële kennis. Zij weten hoe je het rendement van een onderneming verbetert.
Daar komt bij dat juist bij grote, professioneel geleide ondernemingen het beeld bestaat dat de huidige aanpak de beste is. Het is dan van groot belang dat de gesprekspartner die uw boodschap overbrengt stevig in zijn schoenen staat. Onze mensen brengen uw oplossing in een volwassen dialoog op een professionele wijze onder de aandacht. En door komt geen script aan te pas!
De juiste contactpersoon
Hoe groter de organisatie, des te moeilijker het is om de juiste contactpersoon te vinden. Bovendien zijn in veel bedrijven uiteindelijke beslissingen het gezamenlijke besluit van een team; de DMU (decision making unit). Om uw afspraak tot een succes te maken is het van belang dat u een afspraak krijgt met een lid van die DMU. Door onze jarenlange ervaring met telemarketing voor financiële dienstverlening en de senioriteit van onze mensen weten we door te dringen tot de juiste man of vrouw, vaak een CFO, financieel directeur of controller (afhankelijk van uw doel).
De beste training van uw eigen mensen
Met ruim 40 jaar ervaring met telemarketing voor grote en kleine bedrijven in de financiële dienstverlening weten we wat commercieel werkt en niet werkt. Die kennis kunnen we ook op uw eigen medewerkers overbrengen. Met regelmaat trainen we groepen accountmanagers om succesvoller te worden bij – met name – het vinden van new business. Bij iedere stap in het commerciële traject.
We geloven daarbij niet zo in cursussen waarbij we in korte tijd salesprofessionals volproppen met nieuwe kennis. Het is dan altijd maar weer afwachten wat daarvan uiteindelijk blijft hangen en in de dagelijkse praktijk wordt toegepast.
Onze aanpak is dat we voor ieder bedrijf een op maat gemaakte training ontwikkelen, waarbij we uw commerciële mensen op de werkvloer trainen en het geleerde ook meteen samen in de praktijk brengen. Daarbij kijken we ook samen naar doelgroepen en een onderscheidende propositie. Het resultaat is dat u als opdrachtgever vanaf dag één profiteert van de opgedane kennis. Ook blijken salesprofessionals de nieuwe kennis en vaardigheden zich zo sneller eigen te maken en te behouden.
Laten we de mogelijkheden eens verkennen
Best een hele stap, het uitbesteden van een deel van uw sales. Het gaat uiteindelijk om de representatie van uw bedrijf. Laten we gewoon eens met elkaar praten; no strings attached. We kijken samen waar uw uitdagingen en kansen liggen, wij vertellen over de mogelijkheden die onze vele jaren ervaring in deze branche bieden. Dat wordt in ieder geval een interessant en leerzaam gesprek.
Wat verstaan we onder financiële dienstverlening?
Bij het begrip ‘financiële dienstverlening’ denken we primair aan telemarketing voor banken en verzekeringsbedrijven. Daarnaast bedienen we een grote groep van consultancybedrijven die op een andere manier aan het financiële rendement van de onderneming of organisatie bijdragen:
- adviesbureaus op het gebied van rendementsverbetering;
- accountantskantoren;
- gespecialiseerde advocatenkantoren (belastingrecht);
- vendor lease bedrijven;
- detacheerders van financieel specialisten.
Als consultant op financieel gebied zult u nieuwe opdrachtgevers vooral uit uw eigen netwerk en door recommandatie krijgen. De beste manier om nieuwe klanten binnen te krijgen, maar moeilijk te beïnvloeden. Als u de wens hebt om uw groei te versnellen is uitstekend werk verrichten alleen niet voldoende. Extra acquisitie-inspanningen zijn dan noodzakelijk. En daar kunnen wij u, vanuit onze ruime ervaring, goed bij helpen.
Onze mensen weten hoe je het ondernemingsrendement verbetert
In iedere onderneming is het financieel beheer cruciaal. Naarmate een onderneming groter is telt dat argument steeds zwaarder; ieder procent rendementsverbetering is dan immers een significant bedrag. Om die boodschap over te brengen redt je het niet met werkstudenten of herintredende huisvrouwen. Wij zetten op dit soort projecten dan ook altijd zware krachten in: oud-ondernemers of mensen met veel financiële kennis. Zij weten hoe je het rendement van een onderneming verbetert.
Daar komt bij dat juist bij grote, professioneel geleide ondernemingen het beeld bestaat dat de huidige aanpak de beste is. Het is dan van groot belang dat de gesprekspartner die uw boodschap overbrengt stevig in zijn schoenen staat. Onze mensen brengen uw oplossing in een volwassen dialoog op een professionele wijze onder de aandacht. En door komt geen script aan te pas!
De juiste contactpersoon
Hoe groter de organisatie, des te moeilijker het is om de juiste contactpersoon te vinden. Bovendien zijn in veel bedrijven uiteindelijke beslissingen het gezamenlijke besluit van een team; de DMU (decision making unit). Om uw afspraak tot een succes te maken is het van belang dat u een afspraak krijgt met een lid van die DMU. Door onze jarenlange ervaring met telemarketing voor financiële dienstverlening en de senioriteit van onze mensen weten we door te dringen tot de juiste man of vrouw, vaak een CFO, financieel directeur of controller (afhankelijk van uw doel).
Een degelijke aanpak is noodzakelijk
Door veranderingen in overheidsbeleid (nieuwe regelgeving, nieuwe afrekenmodellen), veranderingen in de economie en de opkomst van nieuwe technologieën moet de financiële sector telkens haar manier van denken en haar businessmodellen aanscherpen. Overheid en maatschappij zijn de laatste jaren ook kritischer geworden ten opzichte van de financiële sector. Dat vraagt ook bij de commerciële benadering om een gedegen, betrouwbare werkwijze.
Door de combinatie van senioriteit en vakkennis weten onze mensen snel het vertrouwen te winnen bij uw potentiële opdrachtgevers. Al zijn we dan een telemarketingbureau, wij zorgen dat ons gesprek niet als ‘telemarketing’ ervaren wordt, maar als een zakelijk gesprek over nieuwe mogelijkheden. En vanzelfsprekend voeren wij het gesprek uit uw naam.
De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft de afgelopen jaren het toezicht op de financiële sector verscherpt. Bij het aanbieden van veel financiële diensten is het tegenwoordig verplicht om te werken met een bureau dat Wft-gecertificeerd is. We kunnen u geruststellen: ons bureau is dat.
De beste training van uw eigen mensen
Met ruim 40 jaar ervaring met telemarketing voor grote en kleine bedrijven in de financiële dienstverlening weten we wat commercieel werkt en niet werkt. Die kennis kunnen we ook op uw eigen medewerkers overbrengen. Met regelmaat trainen we groepen accountmanagers om succesvoller te worden bij – met name – het vinden van new business. Bij iedere stap in het commerciële traject.
We geloven daarbij niet zo in cursussen waarbij we in korte tijd salesprofessionals volproppen met nieuwe kennis. Het is dan altijd maar weer afwachten wat daarvan uiteindelijk blijft hangen en in de dagelijkse praktijk wordt toegepast.
Onze aanpak is dat we voor ieder bedrijf een op maat gemaakte training ontwikkelen, waarbij we uw commerciële mensen op de werkvloer trainen en het geleerde ook meteen samen in de praktijk brengen. Daarbij kijken we ook samen naar doelgroepen en een onderscheidende propositie. Het resultaat is dat u als opdrachtgever vanaf dag één profiteert van de opgedane kennis. Ook blijken salesprofessionals de nieuwe kennis en vaardigheden zich zo sneller eigen te maken en te behouden.
Laten we de mogelijkheden eens verkennen
Best een hele stap, het uitbesteden van een deel van uw sales. Het gaat uiteindelijk om de representatie van uw bedrijf. Laten we gewoon eens met elkaar praten; no strings attached. We kijken samen waar uw uitdagingen en kansen liggen, wij vertellen over de mogelijkheden die onze vele jaren ervaring in deze branche bieden. Dat wordt in ieder geval een interessant en leerzaam gesprek.
Voorbeelden
Hieronder drie voorbeelden van telemarketingcampagnes die we binnen de financiële dienstverlening hebben uitgevoerd. Omdat we altijd discreet uit naam van onze opdrachtgever werken, vermelden we die namen hier niet. In een persoonlijk gesprek kunnen we meer vertellen.
Detachering van CFO’s
Opdrachtgever
Detacheerder van parttime CFO’s
Doelgroep
MKB met omzet € 3 – € 50 mln
Uitdaging
Onze opdrachtgever detacheert parttime CFO’s, die bedrijven helpen op financieel gebied professioneler te opereren. Binnen de doelgroep is er meestal een eenkoppige directie, op financieel gebied ondersteund door een (externe) boekhouder of accountant. Men denkt dat het bedrijf te klein is voor een volwaardige CFO en de behoefte is er ook vaak niet.
Resultaat
Onze mensen overtuigen de directeuren van deze MKB-bedrijven ervan dat de aanstelling van een parttime CFO bijdraagt aan de ontwikkeling en groei van het bedrijf. We leggen het accent op de kansen voor de ontwikkeling van het bedrijf en overwinnen zo het beeld dat dit een te hoge kostenpost is. Opdrachtgever komt zo in gesprek met veel ondernemers die hier eerder nooit voor open gestaan zouden hebben.