Telemarketing voor verzekeringen - Provite

TELEMARKETING VOOR  VERZEKERINGEN

Telemarketing voor verzekeringen kan op vele manieren een succesvolle aanvulling zijn van uw sales- en marketingactiviteiten. We hebben hier veel ervaring mee; al meer dan 40 jaar werken wij op commercieel gebied met veel assurantiebedrijven samen om hen verder te laten groeien. In de loop van die jaren is de wetgeving rond acquisitie op assurantiegebied aanzienlijk verscherpt. Wij voldoen aan alle eisen van de AFM, zodat we u op een betrouwbare wijze kunnen bijstaan. Dit geldt ook voor acquisitie ten behoeve van andere financiële diensten.

Aan telemarketing voor verzekeringen worden speciale eisen gesteld

Bij telemarketing voor verzekeringen en andere financiële diensten gelden hele andere regels dan voor telemarketing in het algemeen. De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft in de Wet financieel toezicht (Wft) voorwaarden en eisen gesteld aan alle partijen die zich op enigerlei wijze bezighouden met commerciële activiteiten. Ook als u een deel van de acquisitie uitbesteedt, blijft u als opdrachtgever verantwoordelijk.

Bij uitbesteding bent u daarom verplicht om samen te werken met een bedrijf dat Wft-gecertificeerd is. Provite is als bureau Wft-gecertificeerd en heeft ook medewerkers die individueel Wft-gecertificeerd zijn. Dat maakt dat we op commercieel gebied samen kunnen werken zonder dat u over uw aansprakelijkheid zorgen hoeft te maken.

Behalve wettelijke voorwaarden, gelden er bij telemarketing voor verzekeringen ook hele andere commerciële eisen. Uw zakelijke klant of prospect koopt immers geen product in om geld mee te verdienen. Hij voert het risicomanagement voor zijn bedrijf uit, waarbij telkens de verhouding tussen het risico voor zijn organisatie en de kosten van het afdekken daarvan afgewogen wordt. Die afweging vraagt om een toegesneden commerciële benadering. Met ruim 40 jaar ervaring op het gebied van verzekeringen kunnen we u als geen ander goed bijstaan.

Outbound en inbound

Een groot deel van onze telemarketing is outbound, het op een betrouwbare wijze warm of koud benaderen van bedrijven met als doel prolongatie, upselling of new business. Dat doen we uit uw naam en vanuit uw bedrijfsidentiteit. Dat schept vertrouwen, en groei.

Bij verandering in wetgeving, bijvoorbeeld rond verzuimpreventie of aansprakelijkheid, kan het voorkomen dat in korte tijd veel klanten met vragen naar u gaan bellen. Ook dan kunnen we u ondersteunen door als ‘overloop’ te functioneren van uw eigen klantcontactcenter. Zodra het druk wordt schakelt u de overtollige gesprekken door naar onze inbound telemarketing. We hebben alle technische faciliteiten, en ook de vakkennis, om naadloos de service van uw eigen mensen over te nemen. Zo kunt u flexibel inspelen bij een vergrote vraag uit de markt en mist u geen commerciële kansen.

De beste training van uw eigen mensen

Met ruim 40 jaar ervaring met telemarketing voor grote en kleine bedrijven in de assurantiewereld weten we wat commercieel werkt en niet werkt. Die kennis kunnen we ook op uw eigen medewerkers overbrengen. Met regelmaat trainen we groepen accountmanagers om succesvoller te worden bij – met name – het vinden van new business.

Meer dan veertig jaar ervaring

Als eerste bureau in Nederland zijn wij in 1977 begonnen met het maken van afspraken voor accountmanagers en andere diensten op het gebied van telemarketing. Vanaf het prille begin mochten we enkele van de grootste aanbieders op het gebied van verzekeringen bijstaan. In de loop der jaren hebben wij voor bijna alle grote partijen, verzekeringsmaatschappijen én tussenpersonen, acquisitiewerkzaamheden verricht en trainingen gegeven. Daarbij lag (en ligt) het accent op b2b, vooral gericht op grote en middelgrote bedrijven en organisaties.

Doorslaggevend voor ons succes hierbij zijn onze mensen. Wij hebben een speciaal team van ervaren medewerkers, waarvan een aantal zelf eerder tussenpersoon was. Zij kennen de markt, de taal en de behoeften van hen die verantwoordelijk zijn voor het risicomanagement van een grote organisatie. Die jarenlange ervaring met al die verzekeraars en tussenpersonen staan tot uw beschikking.

De doelgroep wil meer dan ‘een verzekering’

In de loop der jaren is het vak geëvolueerd van de verkoop van verzekeringen naar een adviesdienst voor integraal risicomanagement. Dat klinkt niet alleen anders, maar is ook wezenlijk anders. Risicomanagement is een professioneel vak, dat vraagt om een professionele benadering. Ook bij bijvoorbeeld het maken van afspraken voor uw accountmanagers vraagt dat meer kennis van de man of vrouw die het eerste telefonische contact legt. Die kennis is bij ons assurantieteam ruimschoots aanwezig.

Zorgplicht en relatiebeheer: kansen voor groei

De overheid (AFM) stelt hoge eisen aan de verzekeringsbranche wat betreft zorgplicht en relatiebeheer. Dat schept een aantal verplichtingen, maar biedt ook commerciële kansen. We hebben een uitgewerkt en succesvol concept, waarbij wij periodiek uw bestaande relaties benaderen. We inventariseren hun actuele situatie en bijbehorend risicoprofiel, en waar er kansen voor uitbreiding zijn maken we direct een afspraak voor een van uw accountmanagers.

Met deze vorm van relatiebeheer voldoet u aan uw zorgplicht en uw relaties blijken deze aandacht ook zeer te waarderen. Bovendien krijgt u zo in een vroeg stadium kansen tot upselling. Juist omdat er al een relatie bestaat tussen uw bedrijf en uw klanten is het vertrouwen er. Dat is de beste basis voor extra omzet. Maar hebben uw eigen medewerkers tijd om regelmatig uw hele klantenbestand te benaderen? Bel ons als u denkt dat er nu kansen blijven liggen.

We geloven daarbij niet zo in cursussen waarbij we in korte tijd salesprofessionals volproppen met nieuwe kennis. Het is dan altijd maar weer afwachten wat daarvan uiteindelijk in de dagelijkse praktijk toegepast wordt.

Onze aanpak is dat we voor ieder bedrijf een op maat gemaakte training ontwikkelen, waarbij we uw commerciële mensen op de werkvloer trainen en het geleerde ook meteen samen in de praktijk brengen. Daarbij kijken we ook samen naar doelgroepen en een onderscheidende propositie. Het resultaat is dat u als opdrachtgever vanaf dag één profiteert van de opgedane kennis. Ook blijken salesprofessionals de nieuwe kennis en vaardigheden zich zo sneller eigen te maken en te behouden.

Ook voor andere vormen van financiële dienstverlening

Ook voor telemarketing van andere financiële diensten geldt dat betrouwbaarheid, voldoen aan wettelijke eisen en vakkennis belangrijk zijn. We brengen dit regelmatig in de praktijk op o.a. de volgende gebieden:

  • bankdiensten en financiering;
  • leasing en factoring;
  • investeringen en bedrijfsadvies;
  • accountancy.

Doelgroep bij acquisitie voor deze diensten vinden we meestal in de top van het bedrijfsleven: eigenaren en directeuren, financieel directeuren, CFO’s en controllers. We weten deze functionarissen te bereiken en er inhoudsvolle gesprekken mee te hebben. Veel van onze senior medewerkers zijn immers zelf ondernemer geweest. Zo krijgen we het vertrouwen en de interesse om een afspraak te maken voor uw adviseurs.

Zullen we eens over uw commerciële strategie praten?

Uitbesteden van een deel van wat de hartslag van uw bedrijf is: uw sales. Best een hele stap. Laten we gewoon eens met elkaar praten; no strings attached. We kijken samen waar uw uitdagingen en kansen liggen, wij vertellen over de mogelijkheden die onze vele jaren ervaring in deze branche bieden. Dat wordt in ieder geval een interessant en leerzaam gesprek.

Aan telemarketing voor verzekeringen worden speciale eisen gesteld

Bij telemarketing voor verzekeringen en andere financiële diensten gelden hele andere regels dan voor telemarketing in het algemeen. De Autoriteit Financiële Markten (AFM) heeft in de Wet financieel toezicht (Wft) voorwaarden en eisen gesteld aan alle partijen die zich op enigerlei wijze bezighouden met commerciële activiteiten. Ook als u een deel van de acquisitie uitbesteedt, blijft u als opdrachtgever verantwoordelijk.

Bij uitbesteding bent u daarom verplicht om samen te werken met een bedrijf dat Wft-gecertificeerd is. Provite is als bureau Wft-gecertificeerd en heeft ook medewerkers die individueel Wft-gecertificeerd zijn. Dat maakt dat we op commercieel gebied samen kunnen werken zonder dat u over uw aansprakelijkheid zorgen hoeft te maken.

Behalve wettelijke voorwaarden, gelden er voor acquisitie op assurantiegebied ook hele andere commerciële eisen. Uw zakelijke klant of prospect koopt immers geen product in om geld mee te verdienen. Hij voert het risicomanagement voor zijn bedrijf uit, waarbij telkens de verhouding tussen het risico voor zijn organisatie en de kosten van het afdekken daarvan afgewogen wordt. Die afweging vraagt om een toegesneden commerciële benadering. Met ruim 40 jaar ervaring op het gebied van assurantiën kunnen we u als geen ander goed bijstaan.

Meer dan veertig jaar ervaring

Als eerste bureau in Nederland zijn wij in 1977 begonnen met het maken van afspraken voor accountmanagers en andere diensten op het gebied van telemarketing. Vanaf het prille begin mochten we enkele van de grootste aanbieders op het gebied van verzekeringen bijstaan. In de loop der jaren hebben wij voor bijna alle grote partijen, verzekeringsmaatschappijen én tussenpersonen, acquisitiewerkzaamheden verricht en trainingen gegeven. Daarbij lag (en ligt) het accent op b2b, vooral gericht op grote en middelgrote bedrijven en organisaties.

Doorslaggevend voor ons succes hierbij zijn onze mensen. Wij hebben een speciaal team van ervaren medewerkers, waarvan een aantal zelf eerder tussenpersoon was. Zij kennen de markt, de taal en de behoeften van hen die verantwoordelijk zijn voor het risicomanagement van een grote organisatie. Die jarenlange ervaring met al die verzekeraars en tussenpersonen staan tot uw beschikking.

De doelgroep wil meer dan ‘een verzekering’

In de loop der jaren is het vak geëvolueerd van de verkoop van verzekeringen naar een adviesdienst voor integraal risicomanagement. Dat klinkt niet alleen anders, maar is ook wezenlijk anders. Risicomanagement is een professioneel vak, dat vraagt om een professionele benadering. Ook bij bijvoorbeeld het maken van afspraken voor uw accountmanagers vraagt dat meer kennis van de man of vrouw die het eerste telefonische contact legt. Die kennis is bij ons assurantieteam ruimschoots aanwezig.

Zorgplicht en relatiebeheer: kansen voor groei

De overheid (AFM) stelt hoge eisen aan de verzekeringsbranche wat betreft zorgplicht en relatiebeheer. Dat schept een aantal verplichtingen, maar biedt ook commerciële kansen. We hebben een uitgewerkt en succesvol concept, waarbij wij periodiek uw bestaande relaties benaderen. We inventariseren hun actuele situatie en bijbehorend risicoprofiel, en waar er kansen voor uitbreiding zijn maken we direct een afspraak voor een van uw accountmanagers.

Met deze vorm van relatiebeheer voldoet u aan uw zorgplicht en uw relaties blijken deze aandacht ook zeer te waarderen. Bovendien krijgt u zo in een vroeg stadium kansen tot upselling. Juist omdat er al een relatie bestaat tussen uw bedrijf en uw klanten is het vertrouwen er. Dat is de beste basis voor extra omzet. Maar hebben uw eigen medewerkers tijd om regelmatig uw hele klantenbestand te benaderen? Bel ons als u denkt dat er nu kansen blijven liggen.

Outbound en inbound

Een groot deel van onze telemarketing is outbound, het op een betrouwbare wijze warm of koud benaderen van bedrijven met als doel prolongatie, upselling of new business. Dat doen we uit uw naam en vanuit uw bedrijfsidentiteit. Dat schept vertrouwen, en groei.

Bij verandering in wetgeving, bijvoorbeeld rond verzuimpreventie of aansprakelijkheid, kan het voorkomen dat in korte tijd veel klanten met vragen naar u gaan bellen. Ook dan kunnen we u ondersteunen door als ‘overloop’ te functioneren van uw eigen klantcontactcenter. Zodra het druk wordt schakelt u de overtollige gesprekken door naar onze inbound telemarketing. We hebben alle technische faciliteiten, en ook de vakkennis, om naadloos de service van uw eigen mensen over te nemen. Zo kunt u flexibel inspelen bij een vergrote vraag uit de markt en mist u geen commerciële kansen.

De beste training van uw eigen mensen

Met ruim 40 jaar ervaring met telemarketing voor grote en kleine bedrijven in de assurantiewereld weten we wat commercieel werkt en niet werkt. Die kennis kunnen we ook op uw eigen medewerkers overbrengen. Met regelmaat trainen we groepen accountmanagers om succesvoller te worden bij – met name – het vinden van new business.

We geloven daarbij niet zo in cursussen waarbij we in korte tijd salesprofessionals volproppen met nieuwe kennis. Het is dan altijd maar weer afwachten wat daarvan uiteindelijk in de dagelijkse praktijk toegepast wordt.

Onze aanpak is dat we voor ieder bedrijf een op maat gemaakte training ontwikkelen, waarbij we uw commerciële mensen op de werkvloer trainen en het geleerde ook meteen samen in de praktijk brengen. Daarbij kijken we ook samen naar doelgroepen en een onderscheidende propositie. Het resultaat is dat u als opdrachtgever vanaf dag één profiteert van de opgedane kennis. Ook blijken salesprofessionals de nieuwe kennis en vaardigheden zich zo sneller eigen te maken en te behouden.

Ook voor andere vormen van financiële dienstverlening

Ook voor telemarketing van andere financiële diensten geldt dat betrouwbaarheid, voldoen aan wettelijke eisen en vakkennis belangrijk zijn. We brengen dit regelmatig in de praktijk op o.a. de volgende gebieden:

  • bankdiensten en financiering;
  • leasing en factoring;
  • investeringen en bedrijfsadvies;
  • accountancy.

Doelgroep bij acquisitie voor deze diensten vinden we meestal in de top van het bedrijfsleven: eigenaren en directeuren, financieel directeuren, CFO’s en controllers. We weten deze functionarissen te bereiken en er inhoudsvolle gesprekken mee te hebben. Veel van onze senior medewerkers zijn immers zelf ondernemer geweest. Zo krijgen we het vertrouwen en de interesse om een afspraak te maken voor uw adviseurs.

Zullen we eens over uw commerciële strategie praten?

Uitbesteden van een deel van wat de hartslag van uw bedrijf is: uw sales. Best een hele stap. Laten we gewoon eens met elkaar praten; no strings attached. We kijken samen waar uw uitdagingen en kansen liggen, wij vertellen over de mogelijkheden die onze vele jaren ervaring in deze branche bieden. Dat wordt in ieder geval een interessant en leerzaam gesprek.

Provite

Meer weten over deze branche?

Neem contact met ons op: 070-3134444 of algemeen@provite.nl.

ONZE DIENSTEN

O
 

Omnichannel Leadgeneratie

Slimme, multi channel marketingacties om leads te genereren, aan u te binden en door de Customer Journey heen te ‘helpen’. Lees meer...
B
 

B2B Telemarketing

Al onze activiteiten ondersteunen uw acquisitie en business development en moeten uiteindelijk leiden tot meer omzet en meer nieuwe klanten. Lees meer…
A
 

Afspraken maken & New Business

Het maken van afspraken is de enige weg naar meer klanten en groei van uw bedrijf. In ons vindt u een partner om voor uw accountmanager kwalitatief goede new business afspraken te maken. Lees meer...