Laat ons de bezettingsgraad van uw werkplaats verbeteren - Provite en RDC

Laat ons de bezettingsgraad van uw werkplaats verbeteren!

Provite vult RDC aan voor meer sales in de automotive

Door de afnemende marges op nieuwverkoop van auto’s is het verbeteren van de bezettingsgraad van de werkplaats dé oplossing om het rendement van uw autobedrijf op peil te houden en te verhogen. Veel dealers werken al met CaRe-Mail en/of INDI van RDC. Dit zijn uitstekende systemen om de sales van uw werkplaats te beheren. Toch blijft er altijd een percentage dat niet respondeert op uw mailings. Door ook die klanten te behouden kunt u het rendement van uw bedrijf flink verbeteren. Provite heeft daar een oplossing voor.

Door René Bekink

Hoe RDC uw sales ondersteunt

Veel autodealers, vooral de grotere, werken al met de tools van RDC om hun marketing en sales te ondersteunen. Voor hen die ermee onbekend zijn: met INDI (Interface NAW Dealers en Importeurs) houdt u uw klantendatabase optimaal door periodiek of dagelijks uw klantendata (o.a. persoons- en voertuiggegevens) via de systemen van RDC te vergelijken met externe databestanden en te verbeteren. Aan de hand van deze geoptimaliseerde klantendata kunt u gepersonaliseerde mailings samenstellen naar selecties uit uw klantenbestand.

CaRe-Mail stellen u in staat om uw klanten met een mailing (e-mail, brief of SMS) op het juiste moment eraan te herinneren dat het tijd is voor de APK. Behalve met de verloopdatum van de APK kunt u het verzendmoment ook afstemmen op de bezettingsgraad van uw werkplaats. Zo kunt u de bezettingsgraad van uw werkplaats verbeteren.

Response op mailings

Hoe is de response op deze mailings? Het zal per dealerbedrijf wat verschillen, maar gemiddeld reageert 50% van de klanten op de eerste mailing en komt daar met vervolgmailings nog zo’n 10-15% bij. Anders gezegd laat ongeveer een derde van uw klanten niets van zich horen. Die bent u dus als klant kwijt.

Waarom reageert een deel van uw klanten niet? Sommige mensen zijn gewoon slordig, vergeten hun APK en krijgen uiteindelijk een boete. Maar de kans is ook groot dat ze hun APK bij een ander dealerbedrijf of een algemeen auto-onderhoudsbedrijf laten uitvoeren. Grote kans dat u die klant nooit meer terugziet.

Sommige dealerbedrijven draaien wel lijsten uit van de non-respondenten, maar daar gebeurt vervolgens weinig mee. De receptie van de werkplaats of het klantcontactcenter hebben vaak geen tijd om klanten voor hun APK na te bellen en hebben er ook geen ervaring mee.

Geautomatiseerde en persoonlijke sales combineren

Door een zo groot mogelijk deel van de non-respondenten alsnog voor een APK te boeken kunt u de bezettingsgraad van uw werkplaats flink verbeteren. Het is nu eenmaal een gegeven dat sommige mensen genoeg hebben aan een herinnering, maar dat anderen wat meer, persoonlijke aandacht behoeven. Daar hebben we een goede oplossing voor.

Provite heeft al meer dan veertig jaar ervaring met klantgerichte acties in de automotive. We hebben deskundige mensen die uw klanten op een persoonlijke wijze benaderen om een afspraak te maken voor hun APK bij u. Eventuele bezwaren kunnen we wegnemen en als die onoverkomelijk zijn geven we die aan u door. Het enige dat u hoeft te doen is een bestand van non-respondenten aan ons te geven. De werkplaatsagenda kunnen we aan ons geautomatiseerde systeem koppelen. Daardoor ziet u de gemaakte afspraken direct. Op deze manier behoudt u een aanmerkelijk groter deel van uw klanten zonder dat dit u extra mankracht kost.

Optimalisatie van nieuwverkoop

Behalve dat u met CaRe-Mail uw werkplaats goed bezet houdt, kunt u er ook uw nieuwverkoop met stimuleren. Door de schier oneindige mogelijkheden om selecties binnen uw klantenbestand mee te maken, kunt u uw verkoop haarfijn afstemmen op de aanwezige voorraad. Een voorbeeld: als u op het moment een beetje veel SUV’s heeft staan, kunt u met CaRe-Mail een selectie maken van klanten die u 4 tot 6 jaar geleden een SUV heeft geleverd en deze klanten een gericht aanbod doen.

Stel, u heeft wat veel SUV's besteld - Provite

Stel, u heeft wat veel SUV’s besteld.

Ook met dergelijke acties hebben we veel ervaring. We benaderen daarbij uw klanten op een persoonlijke wijze en nodigen hen uit eens naar uw nieuwe SUV’s in de showroom te komen kijken. In het gesprek brengen we meteen hun toekomstige wensen en verwachting op automobielgebied in kaart, zodat u uw klanten nog beter leert kennen. Er zijn overigens nog veel meer mogelijkheden om door middel van selecties contactmomenten met uw klanten te creëren.

Combinatie tussen RDC en Provite

Samenwerking RDC met ProviteMet RDC en Provite kunt u het maximale uit uw klantenbestand halen. RDC zorgt met INDI voor een up-to-date klantenbestand en geeft met CaRe-Mail de mogelijkheid om haarfijne selecties op uw klantenbestand en mailings te maken waarmee u uw sales verhoogt. Provite vult dit aan met de persoonlijke benadering van klanten om meer werkplaatsafspraken te maken en meer auto’s te verkopen om zo uw sales te optimaliseren.

Voor meer informatie over CaRe-Mail en INDI: mail naar sales@rdc.nl of bel 020 549 79 99.
Voor informatie over persoonlijke sales door Provite: Marcus Leurs 070 313 44 44 of neem contact op.

Achtergrondinformatie

De werkplaats van de toekomst
Een uitgebreid overzicht van de verwachte ontwikkelingen in de automotive in de komende 20 jaar en hoe u als ondernemer met een werkplaats op de toekomst kunt inspelen.

Plaats een reactie

Plaats een reactie